[Commercial] Selmore brengt zakelijk bankieren van ABN Amro tot leven met VFX-techniek

[Commercial] Selmore brengt zakelijk bankieren van ABN Amro tot leven met VFX-techniek
  • Bureaus
  • 1 okt 2014 @ 15:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieCampagnesCommercialsZakelijk

'Verder met financieren' is het motto van de nieuwe campagne voor zakelijk bankieren van ABN Amro. In de 35 seconden durende tv-commercial zijn actiescènes met in elkaar schuivende huizen, auto's en schepen te zien die zonder de geavanceerde VFX-techniek nooit in zulk detail gemaakt konden worden. Reclamebureau Selmore ontwikkelde deze campagne samen met productiebureaus The Ambassadors en Fat Fred.

Naar eigen zeggen hebben Selmore en The Ambassadors en Fat Fred de handen ineen geslagen om 'ABN Amro’s nieuwe en innovatieve manier van financieren te visualiseren op een manier die de doelgroep van ondernemers betrekt en inspireert'.

In de tv-commercial, die deze week in Nederland wordt gelanceerd en is gecreëerd door gerenommeerd regisseur Jeroen Mol, is veel CGI-geanimeerde actie te zien, zoals een gigantisch doorgesneden vrachtschip waarvan beide helften samensmelten midden op zee. Met deze campagne wil ABN AMRO haar visie op financieren uiteen zetten. De zakelijke specialisten van ABN AMRO helpen ondernemers en bedrijfseigenaren om investeringen aan te trekken middels een combinatie van verschillende financieringsvormen. De rol van de bank is om hun klanten hierin te adviseren en de mogelijkheden samen te brengen om uiteindelijk groei voor klanten te stimuleren.

Deze campagne is een van de eerste tv-commercials waarin Selmore The Ambassadors heeft gevraagd om het productieproces te leiden. Productiebureau Fat Fred is gevraagd om hen hierin te ondersteunen. Het Amsterdamse bureau The Ambassadors is verantwoordelijk geweest voor de originele shoot en VFX behandeling.

Ton Habraken, oprichter en VFX-supervisor van The Ambassadors: 'Dit was zowel een ambitieus en ongewoon project voor ons, aangezien Selmore ons vanaf het begin bij het proces betrok. Daarnaast waren we ook verantwoordelijk voor het kiezen van een productiebureau om mee samen te werken. Ondanks dat de traditionele productiebenadering vaak andersom is, werkte het bij dit project bijzonder goed omdat de film zo afhankelijk is van de VFX.'

Paul de Jongh, copywriter bij Selmore: 'Het was een waar genoegen om met The Ambassadors en Fat Fred samen te werken. Het resultaat is een opvallende campagne waar we trots op zijn. Het is prachtig om te zien dat bureau en klant bereid is om risico’s te nemen en dingen anders te doen wanneer een project daarom vraagt.'

Greetje Kamminga, senior communicatiemanager bij ABN AMRO: 'Het was een heel spannend proces en het eindresultaat is prachtig. Ongelooflijk wat je met deze techniek kunt doen.'

Credits:

Klant : ABN AMRO Zakelijk
Creatieve directie : Jakko Achterberg en Niels Westra
Copywriter : Paul de Jongh
Art Director : Ingeborg de Caluwé
RTV Producer : Hanneke Kampschreur
Account : Rina Verweij en Anja Froeling
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Greetje Kamminga, Lydia Kroos, Wilfred Kik, Hatim Chebti, Claire Lutje Schipholt

Productiemaatschappij : FatFred en The Ambassadors
Regisseur : Jeroen Mol (FatFred) / Stephen Pepper en Ton Habraken (The Ambassadors)
Producer : Suzanne Huisman (FatFred) en Daphne Litjens (The Ambassadors)
D.O.P./Cameraman : Sebastian Pfaffenbichler

Offline studio : The Ambassadors
Offline editor : Erik Verhulst
Visual Effects : The Ambassadors
Grading : Brian Krijgsman, The Ambassadors
Geluidstudio : The Ambassadors
Geluidstechnicus : Rens Pluijm 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken