FCB Amsterdam ontwikkelt retail-campagne voor ING
- Bureaus
- 1 okt 2014 @ 13:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkInstore marketingCampagnesOutdoor
- 1 okt 2014 @ 13:03
- Redactie Bureaus
FCB Amsterdam heeft de 'Lokale helden'-campagne van ING uitgebouwd richting een speciale winkelierscampagne. ING wil zich positioneren als bank voor (kleine) retailers en hen een steuntje in de rug geven in deze moeilijke tijden.
Daarnaast is ING ook op zoek naar mogelijkheden om hun eigen lokale netwerk extra benadrukken. Om dit te realiseren heeft ING aan FCB Amsterdam gevraagd de bestaande ING 'Lokale Helden'-campagne in 2014 verder uit te bouwen. Om zodoende een goede band met deze (kleine) retailers op te bouwen en diverse zakelijke proposities onder de aandacht te krijgen.
Het creatieve idee laat zich als volgt omschrijven. Je ziet een aantal ondernemers met voor hen kenmerkende werkattributen. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de lokale middenstand in een gemiddelde woonkern en zijn voorbeelden van aansprekende ‘lokale ondernemer/winkelier’. In de uitingen wordt de plaatsnaam gebruikt wat zorgt voor een lokaal karakter.
In de campagne van FCB Amsterdam wordt de consument gevraagd te stemmen op hun favoriete winkelier in hun eigen woonplaats waardoor ze kans maken op een waardebon van € 100,- te besteden bij de gekozen ondernemer. Uiteindelijk wordt er in 77 gemeenten een lokale winnaar gekozen die allen een oorkonde krijgen uitgereikt. Uit deze winnaars wordt één ultieme winnaar gekozen.
Op locatie wordt aandacht voor deze campagne gevraagd met diverse kantoor- en promotiematerialen (posters, folder, flyer, stembiljet, stembox, stoepbord, raamsticker, instore- en streetviewfilmpjes). Ondernemers kunnen zelf flyers, raamstickers en stoepborden plaatsen om zo actief ‘campagne te voeren’ om gekozen te worden tot favoriete winkelier.
Credits:
Campagne: ING Lokale Helden
Bureau: FCB Amsterdam
Creatie: Wouter Kampman en Jochem Rijlaarsdam
Account: Benjamin Messelink en Carolien Valstar
Klant: ING
Verantwoordelijk bij klant: Mandy Beck en Ivo Broeren
Fotografie: Jeroen Hofman
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Lokale Helden
- reclame
- instore
- ING
- FCB Amsterdam
- ondernemers
- winkeliers
- campagne
- outdoor
- retailers
- FCB
- retail
- mkb
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing