FCB Amsterdam ontwikkelt retail-campagne voor ING

FCB Amsterdam ontwikkelt retail-campagne voor ING
  • Bureaus
  • 1 okt 2014 @ 13:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkInstore marketingCampagnesOutdoor

FCB Amsterdam heeft de 'Lokale helden'-campagne van ING uitgebouwd richting een speciale winkelierscampagne. ING wil zich positioneren als bank voor (kleine) retailers en hen een steuntje in de rug geven in deze moeilijke tijden.

Daarnaast is ING ook op zoek naar mogelijkheden om hun eigen lokale netwerk extra benadrukken. Om dit te realiseren heeft ING aan FCB Amsterdam gevraagd de bestaande ING 'Lokale Helden'-campagne in 2014 verder uit te bouwen. Om zodoende een goede band met deze (kleine) retailers op te bouwen en diverse zakelijke proposities onder de aandacht te krijgen.

Het creatieve idee laat zich als volgt omschrijven. Je ziet een aantal ondernemers met voor hen kenmerkende werkattributen. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de lokale middenstand in een gemiddelde woonkern en zijn voorbeelden van aansprekende ‘lokale ondernemer/winkelier’. In de uitingen wordt de plaatsnaam gebruikt wat zorgt voor een lokaal karakter.

In de campagne van FCB Amsterdam wordt de consument gevraagd te stemmen op hun favoriete winkelier in hun eigen woonplaats waardoor ze kans maken op een waardebon van € 100,- te besteden bij de gekozen ondernemer. Uiteindelijk wordt er in 77 gemeenten een lokale winnaar gekozen die allen een oorkonde krijgen uitgereikt. Uit deze winnaars wordt één ultieme winnaar gekozen.

Op locatie wordt aandacht voor deze campagne gevraagd met diverse kantoor- en promotiematerialen (posters, folder, flyer, stembiljet, stembox, stoepbord, raamsticker, instore- en streetviewfilmpjes). Ondernemers kunnen zelf flyers, raamstickers en stoepborden plaatsen om zo actief ‘campagne te voeren’ om gekozen te worden tot favoriete winkelier.

Credits:

Campagne: ING Lokale Helden
Bureau: FCB Amsterdam
Creatie: Wouter Kampman en Jochem Rijlaarsdam
Account: Benjamin Messelink en Carolien Valstar
Klant: ING
Verantwoordelijk bij klant: Mandy Beck en Ivo Broeren
Fotografie: Jeroen Hofman 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken