It's okay to throw a plant away!

It's okay to throw a plant away!
  • Bureaus
  • 28 okt 2014 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesPromotieVideoWebsite

Wat doe je met een plant die eigenlijk meer dood dan levend is? Opkalefateren? In de laatste campagne van reclamebureau Kingsday voor Bloemenbureau Holland zingt een plant dat hij het eigenlijk prima vindt om gewoon weggegooid en vervangen te worden: 'It’s okay to throw a plant away.'

In de film kijkt een oude plant, samen met zijn band vol oude knarren, nog één keer terug op zijn veelbewogen carrière. Hij vertelt de vrouw waaraan hij het allemaal te danken heeft dat het echt niet haar schuld is; hij is simpelweg op en klaar om te worden gerecycled.

Veel mensen voelen zich schuldig als een plant het na een tijdje minder goed doet. Volgens Mooiwatplantendoen.nl is dat helemaal geen ramp. Ondanks alle goede zorg hebben heel veel planten nu eenmaal geen eeuwige levensduur. Haal gewoon een mooie nieuwe en ervaar wat planten voor je doen. De campagne loopt in eerste instantie in Nederland en Duitsland.

Credits:

Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Bureau: Kingsday
Productiemaatschappij: Not To Scale
Regisseur: Bertrand Bey
Muziek: Massive Music
Mediabureau: Universal Media
PR: Zucker Communications 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken