Rijksmuseum-campagne Philips wint Sabre Award

Rijksmuseum-campagne Philips wint Sabre Award
  • Bureaus
  • 31 okt 2014 @ 15:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardPRCampagnesMediastrategiePromotie

Philips en het Omnicom-consortium OneVoiceConnect hebben op het Sabre-prijzengala in Miami een Global Sabre Award gewonnen in de categorie Consumer Electronics. 'New Light on Old Masters' (Nieuw licht op oude meesters) werd uit meer dan 5.000 inzendingen gekozen tot een van de 50 meest geslaagde PR-campagnes van het afgelopen jaar.

Als een van de hoofdpartners bij de renovatie van het Rijksmuseum werkte Philips intensief met het museum samen aan het lichtontwerp, waarbij de beleving van de bezoeker en de conservering van de kunstwerken centraal stonden. Het vernieuwde Rijksmuseum opende zijn deuren in april 2013 met een volledig nieuwe presentatie van de collectie, met als hoogtepunten werken van Hollandse Meesters als Rembrandt en Vermeer. Het hele museum – de kunstwerken, de publieksruimtes en de gevelverlichting – wordt verlicht door LED-verlichting van Philips.

Philips hanteerde een outside-in communicatiebenadering, nauw samenwerkend met de experts en ontwerpers van het Rijksmuseum, die als ambassadeurs een open dialoog over LED-verlichting in musea startten. Belangstellenden uit de museumwereld konden zelf het effect van de nieuwe verlichting op de kunstwerken zien en ervaren tijdens speciaal georganiseerde rondleidingen door de lichtontwerpers. Het belang van museumverlichting werd online tot leven gebracht met behulp van uiteenlopende vormen van aansprekende content.

De campagne resulteerde in prominente aandacht in online en offline media-conversaties, terwijl meer dan 25 musea over de hele wereld hun interesse kenbaar maakten voor de LED-verlichtingsoplossing die Philips in het Rijksmuseum toepaste.

De campagne oogstte eerder dit jaar al een EMEA SABRE Award en in 2013 een European Excellence Award.

FleishmanHillard werkt voor Philips als PR-bureau binnen het wereldwijde Omnicom consortium OneVoiceConnect. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken