Creative Press Challenge 2014 presenteert shortlist

Creative Press Challenge 2014 presenteert shortlist
  • Bureaus
  • 27 okt 2014 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersCreatiePrintReclameAward

De Persgroep heeft de shortlist van de Creative Press Challenge 2014 bekendgemaakt, een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Hiermee vestigt de Persgroep opnieuw de aandacht op het terugbrengen van de essentie in reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten, te vangen in een single page.

Om de kwaliteit te waarborgen, is de Creative Press Challenge een ‘invitation only’ competitie. De deelnemers krijgen via een spectaculaire interactieve experience hun briefing met insights in het leven van een vluchteling. Creative Directors van de bureaus op de shortlist ontvangen 27 oktober een uitnodiging met unieke deelnamecodes om hun meest veelbelovende talent te selecteren voor deelname.

Interactieve kick-off

Om de insights in de briefing extra krachtig te maken, lanceert de Persgroep tijdens de kick-off op 13 november een interactieve experience. Een opmerkelijke installatie die deelnemers de realiteit in Virtual Reality laat ervaren met Oculus Rift. Ook kunnen deelnemers tijdens de kick-off kennismaken met de klant, de Stichting voor Vluchtelingstudenten.

Er zijn tien wildcards beschikbaar voor creatieve teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren door een overtuigende mail te sturen naar info@creativepresschallenge.nl. Wildcard winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld. De winnaars van vorig jaar, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en de top-5 beste teams krijgen een ‘free pass’ om weer mee te doen.

Jury en planning

Mark Chalmers (Vice), Mark Woerde (Lemz), Bas Engels (TBWA\Neboko), Mardjan Seighali (Stichting voor Vluchtelingstudenten) en Philippe Remarque (de Volkskrant) vormen samen de deskundige jury. Zij zullen de inzendingen, een schets met een zwarte marker op wit papier, beoordelen op de kracht van het idee. De winnende inzending wordt door de Persgroep geproduceerd, met interview geplaatst in de Volkskrant en ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2015.

Registratie is mogelijk tot en met zondag 9 november. De kick-off vindt plaats op donderdag 13 november bij de ADCN. De winnaar wordt bekendgemaakt op dinsdag 9 december. Aan de interactieve installatie werkten mee: Thijs Biersteker, Pieter van den Heuvel, Man Yong Toh, Daniël Noguiera en This Page Cannot Be Found. 

Dit zijn alle reclamebureaus op de shortlist: 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken