TamTam werkt voor Startpagina
- Bureaus
- 24 okt 2014 @ 08:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesBrandingConcept
- 24 okt 2014 @ 08:00
- Redactie Bureaus
Startpagina ontwikkelt gids van de toekomst. TamTam zal voor Startpagina de uitwerking van het concept en design voor haar rekening nemen.
Uit recent gebruiksonderzoek van Startpagina blijkt dat de bezoeker nog meer behoefte heeft aan content die meer inspeelt op de context waarin de gebruiker zich op dat moment bevindt. Startpagina speelt hier door middel van het nieuwe zoeken al op in. Een volgende stap daarbij is met de homepage nog meer gaan inspelen op context: meer regionale resultaten en content beter toegespitst op het gebruiksprofiel. Daarvoor werd een pitch uitgeschreven waarin een aantal partijen gevraagd werd mee te denken over een meer contextuele invulling van Startpagina. Deze volgende stap zal samen met TamTam gezet worden.
Joris Cornielje, TamTam: 'Startpagina weet al 15 jaar de juiste plekken online te vinden. Betrouwbare plekken die interessant zijn voor een bepaalde doelgroep. De ambitie is om deze gidsfunctie een nieuwe vorm te geven die aansluit bij het hedendaagse en toekomstige gebruik van internet. Dit betekent de dienst leveren die de gebruiker gewend is, in de meest logisch vorm, inspelend op context - locatie, tijd, weer - en uiteraard op alle devices.'
Sander Olislagers, senior product manager van Startpagina, had de lead in het pitchtrajec: 'Het onderscheid lag in de breedte van het concept. Er is nagedacht over nieuwe functionaliteit, maar ook over adoptie door gebruikers en het genereren van traffic. TamTam heeft daarbij een mooi track record bij aansprekende partijen, welke ze op soortgelijke manier hebben geholpen de stap te maken naar hoger niveau van dienstverlening op alle devices.'
Joris Cornielje: 'Er ligt een schat ligt aan gecureerde informatie binnen Startpagina en Sanoma. Wij kijken er naar uit deze informatie op een nieuwe manier naar de gebruiker te brengen. We passen digital service design toe om mensen te helpen met hun online zoektocht, waarbij de aangeboden informatie zich vormt naar de context waarin de gebruiker zich bevindt. Het maakt dan niet uit waar de gebruiker zich begeeft, welk device hij/zij gebruikt of wanneer hij/zij Startpagina gebruikt. Startpagina wil voor iedere gebruiker een persoonlijke ervaring bieden die nauwkeurig inspeelt op de interesse van die gebruiker. De gids van de toekomst.'
De eerste nieuwe functionaliteiten zullen medio 2015 geïmplementeerd worden.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing