BIC, MediaMonks en DDB onthullen Universal Typeface

BIC, MediaMonks en DDB onthullen Universal Typeface
  • Bureaus
  • 10 nov 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieCreatieGraphicWebsite

Pennenfabrikant BIC heeft een nieuw crowdsourced handschrift gelanceerd: Universal Typeface. Samen met DDB Düsseldorf en MediaMonks werd een online experiment gestart dat 1.725 ontworpen letters opleverde van deelnemers uit 150 verschillende landen. Vandaag beleeft het 'publieks-lettertype zijn onthulling.

Het Universal Typeface experiment, dat BIC een tijdje terug uitbracht, is nu klaar om gedownload te worden. BIC riep mensen op om hun handschrift online te delen. Met meer dan 1.725 miljoen bijdragen vanuit meer dan 150 landen is het universele handschrift vanaf vandaag te downloaden.

Het universele handschrift kan gedownload worden per leeftijd, geslacht, branche, land en of personen links- of rechtshandig zijn. BIC heeft samen met DDB Düsseldorf en MediaMonks dit experiment uitgevoerd en het resultaat tot stand gebracht.

www.theuniversaltypeface.com

Credits:

Client: Société BIC
Claire Gerard, Communication
Agency: DDB Düsseldorf
Eric Schoeffler, Chief Creative Officer
Dennis May, Managing Director Creative
Jan Propach, Creative Director
Dominika Zajac, Art Director
Fabian Jung, Art Director
Christian Bueltmann, Art Director

Tobias Hecking, Copywriter
Sönke Bruns, Project Manager
Production Company: MediaMonks
Jouke Vuurmans, Executive Creative Director
Joris Pol, Executive Producer
Quinten Beek, Project Director
Nicolas Mollien, Creative/Art Director
Matthijs Klip, Data Creative
Willem Baas, UX
Elbert Niezen, Designer
Jorge Garcia, Designer
Maxwell Reed, Animator
Hendrik-Jan de Harder, Front-End Developer
Nigel Manson, Front-End Developer
Richard Mulder, R&D Developer
Johan Holwerda, Canvas Specialist
Chase Sillevis, Back-End Developer
Matthew Elworthy, Copywriter 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken