[Epica] Ook goud voor 72andsunny
- Bureaus
- 20 nov 2014 @ 10:41
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Award
- 20 nov 2014 @ 10:41
- Redactie MarketingTribune
72andsunny krijgt vanavond tijdens de award ceremonie van de Epica Awards in de Koepelkerk te Amsterdam een gouden Epica voor hun inzending ‘Nightwalk in Marseille’ voor Google in de categorie Mobiele sites. Bovendien winnen zij een bronzen Epica voor dezelfde inzending in de categorie Branded Content en Entertainment. Wieden+Kennedy Amsterdam ontvangt vanavond naast het goud voor de Heineken film ‘The Odessey’ ook drie bronzen Epica’s. Eerder werd al bekend dat Achtung! een zilvere Epica heeft gewonnen voor de inzending voor Vodafone ‘Her First Concert’ in de categorie Corporate Image.
De bronzen Epica’s die Wieden+Kennedy Amsterdam ontvangt zijn voor de inzendingen ‘Better starts now’ voor Citizen (categorie Corporate Image), ‘There’s power in every game’ voor Powerade (categorie Corporate Image) en voor ‘The Legendary posters’ van Heineken (categorie Media Innovation-Traditional media).
Epica Awards doet de jurering dit jaar in Amsterdam in samenwerking met MarketingTribune. Dit jaar zijn er maar liefst 3.422 inzendingen. De shortlist wordt deze week in Amsterdam beoordeeld voor de gouden, zilveren en bronzen Epica, en uiteraard voor vier Grand Prix. Inzendingen zijn er voor 15 categorieën waaronder TV, Press Ad, Outdoor, Digital en Mobile,DM tot Integrated Campaigns. Nieuw dit jaar zijn de categorieën Copywriting en Storytelling.
Journalisten
De Epica is de enige creatieve award die uitsluitend door vakjournalisten van internationale marketingmagazines wordt beoordeeld. In Amsterdam zijn 32 vakjournalisten uit onder meer Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Spanje neergestreken voor de finale jurering. MarketingTribune is als enige vakblad uit Nederland vertegenwoordigd.
In totaal hebben 27 Nederlandse bureaus werk ingezonden. Onder hen zijn 180 Amsterdam, Doom&Dickson, Eigen Fabrikaat en TamTam.
Vandaag is er naast de Award Ceremonie in de Koepelkerk ook een Creative Circle vanaf 14.00 uur waarbij de juryleden kennismaken met enkele reclamebureaus. Iedereen die wil meeluisteren met de verhalen van Petter Gulli, Executive Creative Director of DDB Oslo, François Grouiller, Group Strategy Director, Europe of Fred & Farid Group, Jonay Sosa, copywriter and founder of Ideas For Fuel, Darren Richardson, CCO & Managing Director at BBDO & Proximity Worldwide Düsseldorf en van Clay Mills, Managing Director of Wieden + Kennedy Amsterdamonder is welkom.
Voor alle uitslagen: www.epica-awards.com
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing