Hans Foks (Vuurrood) en Ruud Bijl (Bijl PR) doen strategische 'functieruil'
- Bureaus
- 4 nov 2014 @ 13:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PRStrategieCommunicatieZakelijkPartnershipPersonalia
- 4 nov 2014 @ 13:19
- Redactie Bureaus
Hans Foks heeft er een baan bij. Naast zijn eigen bureau Vuurrood, ontwerpers van interactie en communicatie, is hij nu ook verantwoordelijk voor interactieve communicatie bij Bijl PR. Ruud Bijl heeft er ook een baan bij. Naast zijn eigen bedrijf Bijl PR is hij nu ook strateeg bij Vuurrood. Met deze deeltijd-functieruil beklinken Vuurrood en Bijl PR de strategische samenwerking die beide Rotterdamse bureaus al langer hebben. Vuurrood en Bijl PR werk(t)en onder meer samen voor de gemeente Rotterdam, Oogziekenhuis, Langeland Ziekenhuis, Roparun, KNGU, KNWU en diverse onderwijsinstellingen.
De tijd van grote bureaus met specialisten voor elke communicatiediscipline is voorbij. Het is simpelweg geen garantie meer voor kwaliteit. Bijl PR en Vuurrood kiezen voor strategische samenwerking, waarbij altijd wordt gekozen voor het best denkbare team voor een opdracht. Ruud Bijl: 'We kennen elkaar goed, werken vaak samen, maar krijgen een factuur van elkaar in plaats van een salarisstrook. En soms beslissen we om met een andere partij te werken omdat het beter past bij de vraag van de opdrachtgever.'
Hans Foks (linkerfoto) hangt dezelfde gedachte aan: 'Samenwerken met experts en freelancers vinden we belangrijk en leuk. We leren van elkaar en kunnen op die manier opdrachtgevers van het juiste advies voorzien. We hebben een netwerk van onder andere copywriters, illustrators, fotografen, strategen, programmeurs en pr-specialisten. We staan open voor nieuwe samenwerkingen. Voor iedere opdracht selecteren we de besten.'
Ruud Bijl over Hans Foks: 'Ik ken Hans nu een jaar of zes. We hebben een natuurlijke klik. Ik neem hem graag mee naar onze klanten. Hij houdt net als ik van campagnes die resultaten opleveren. Mooi vorm gegeven met een heldere en duidelijke boodschap. We komen altijd weer tot oorspronkelijke ideeën. Daarbij is Hans een expert als het over serious gaming gaat. En dat wordt een belangrijk trend in communicatie.'
Hans Foks over Ruud Bijl: 'Beide vinden we dat communicatie scherp en helder moet zijn. Dat bereik je door de grenzen te laten verdwijnen. De grenzen tussen PR en reclame, tussen interactie en ontwerp laten we los. Want we zien dat we er betere resultaten mee behalen voor opdrachtgevers en dat ons werk er leuker door wordt.'
Bijl PR is gevestigd in hartje Rotterdam en werkt vooral voor klanten in de retail, sport, overheid, industrie en zorg. Er werken 11 mensen bij het bureau. Bijl PR is medegrondlegger van 27&More, een internationaal netwerk van 25 onafhankelijke pr-bureaus in 30 landen. In 2010 ontving Bijl PR de Sabre Award voor de beste pr-campagne in de Benelux. In 2012 en 2013 werd Bijl PR opnieuw genomineerd voor een Sabre Award, beide keren samen met Bloemenbureau Holland. En dit jaar werd Bijl PR genomineerd voor een Dutch PR Award in de categorie Non Profit.
Vuurrood, gevestigd in Rotterdam centrum is een maatschappelijk betrokken bureau met 5 werknemers. We informeren het individu en zetten deze aan tot het maken van een bewuste keuze. We bieden creatieve, praktische oplossingen en gaan daarna aan de slag. Van campagne tot serious game, van identiteit tot app, van site tot lespakket. Vuurrood ontving eerder een Gouden Apenstaart en een nominatie voor een Dutch Game Award.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- strategie
- freelancers
- partnership
- design
- ontwerper
- Vuurrood
- Hans Foks
- PR-bureau
- Ruud Bijl
- samenwerking
- Bijl PR
- strategen
- copywriters
- illustrators
- programmeurs
- functieruil
- creatie
- PR
- fotografen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing