JWT Amsterdam strikt vier toptalenten

JWT Amsterdam strikt vier toptalenten
  • Bureaus
  • 28 nov 2014 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaCreatieInteractieE-marketing

JWT Amsterdam haalt vier toptalenten binnen: Joeri Kiekebosch (senior UX-designer DDB & Tribal Amsterdam), Güney Soykan (group creative director TBWA Istanbul), Arnout Robbe en Paul Wagemaker, beide senior creatives bij DDB & Tribal Amsterdam.

Kiekebosch (tweede van rechts op bovenstaande foto) zegt over zichzelf: 'I design interaction between man and machine, regardless the interface.' Deze whizzkid begon in Enschede als stagiair bij TriMM Interactive Media en kreeg na zijn stage een baan als Flash Designer bij dit bedrijf (2007 – 2009). In dezelfde periode runde Kiekebosch zijn eigen web bureau Studio Dubbel en leverde hij werk voor BP Oil en Achmea Verzekeringen. In 2009 verruilde hij Enschede voor Princeton NJ in Amerika voor een stage van een jaar bij Siemens Corporate Research. In 2010 kwam Kiekebosch bij DDB&Tribal Amsterdam. Hier heeft hij vier jaar als User Experience Designer gewerkt voor merken als McDonalds, Heineken, Adidas, KLM en Philips. Zijn werk is alleen al in 2014 bekroond door The Webby Awards, ADCN, Spinawards en D&AD.

Güney Soykan (meest rechts op foto) begon in 2007 bij DDB&Co. in Istanbul als stagiaire. In hetzelfde jaar werd hij benoemd tot Art Director bij DDB&Co. In 2010 verruilde hij dit bureau voor TWBA Istanbul, waar hij na drie jaar werd benoemd als Creative Group Head en daar tot november 2014 werkte. Tijdens zijn carrière heeft Soykan gewerkt voor o.a. voor IKEA, Beko, Nissan, Audi, Land Rover, CNN Turk en Finansbank. Zijn werk is al meer dan 100 keer bekroond, alleen in 2014 al in Cannes, Golden Drum, One Show, Effie Awards en Crystal Apple Awards.

Robbe & Wagemaker (meest links en tweede van links) zijn in 2006 voor het eerst als creatief duo aan de slag gegaan bij UbachsWisbrun/JWT. Na net iets meer dan een jaar wist Publicis hen te strikken en hebben zij daar van 2007 tot en met 2010 hun werk voortgezet als creatief duo. Paul en Arnout werkten de afgelopen vier jaar bij DDB&Tribal Amsterdam, voor merken zoals Centraal Beheer, Chocomel, TomTom en Smiths Nibbit. KLM, Kika, Nuon, C1000, Agis, Rabobank, Campina, Achmea, Fonds Slachtofferhulp, Renault, Randstad, Volkswagen, McDonalds en T-Mobile. Hun werk is bekroond en genomineerd op diverse nationale en internationale festivals, waaronder dit jaar nog Cannes Lions en de ADCN.

JWT's executive creative director Bas Korsten over de vier nieuwe aanwinsten: 'Met Joeri, Güney, Paul en Arnout bouwen we verder aan de versterking van Think. Stuk voor stuk prijswinnende denkers die de groei van JWT Amsterdam kwalitatief zullen ondersteunen.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken