La Compagnie begeleidt strategisch sportprogramma '2018, talenten op één' van FC Groningen
- Bureaus
- 27 nov 2014 @ 00:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesSportmarketingStrategieVoetbal
- 27 nov 2014 @ 00:08
- Redactie Bureaus
FC Groningen kwam deze week met groot nieuws naar buiten: schaatscoach Gerard Kemkers verbindt zich aan het nieuwe Topsportzorgcentrum van de club, dat onderdeel uitmaakt van een veelomvattend talentenprogramma. Het Groningse marketingbureau La Compagnie begeleidt dit ambitieuze programma.
Al jaren is de jeugdopleiding van FC Groningen één van de speerpunten binnen het technische beleid van de club. Die aanpak gaat de club nog nadrukkelijker ontwikkelen en verder uitrollen. In het strategisch concept ‘2018, talenten op één’, speelt het technisch Plan55 een cruciale rol. In de voetbalvisie van FC Groningen bestaat de selectie van FC Groningen in 2018 uit minimaal 50% van de spelers, afkomstig uit onze eigen jeugdopleiding. Het moet de sportieve basis gaan vormen onder een groene, innovatieve volksclub met gezonde ambities.
Plan55 draagt bij aan de stabiliteit en continuïteit van FC Groningen voor de middellange en lange termijn. Het doel is een nóg hoger rendement te halen uit de professionele jeugdopleiding. Het streven is dat elke twee jaar minimaal drie spelers vanuit Corpus den Hoorn doorstromen naar de eerste selectie.
Daarvoor wordt een ultramodern Topsportzorgcentrum met geavanceerde trainings- en opleidingsfaciliteiten gebouwd. Met technologische kennis en een sportwetenschappelijke benadering, waar een topsportklimaat heerst op gebied van sportieve voetbaltechnische prestaties, fysieke gesteldheid, mentale weerbaarheid en lifestyle. Onder intensieve begeleiding van en professioneel geleid door bewezen specialisten.
Voor deze talentontwikkeling zijn faciliteiten en financiële middelen noodzakelijk. Met bevlogen en betrokken professionals gaat FC Groningen de jeugdopleiding nog verder professionaliseren. Sportpark Corpus den Hoorn wordt de voedingsbodem voor toptalent. Niet alleen uit Groningen, maar voor talenten uit heel Nederland.
La Compagnie is al meer dan 15 jaar het strategische marketingbureau van FC Groningen. Het bureau hielp door gerichte publiekscampagnes – samen met het Dagblad van het Noorden – aan meer toeschouwers in het toenmalige verblijf in de Eerste Divisie. In 2010 koppelde het bureau FC Groningen aan Energy Valley, onderdeel van de strategie om FC Groningen als letterlijk groene club te profileren.
Voortvloeisel daarvan is het hoofdsponsorship van Essent.
La Compagnie is geen onbekende in het voetbalsegment: eerder werkte zij wereldwijd voor het Italiaanse sportmerk Lotto, introduceerde zij het modemerk van Frank en Ronald de Boer (Twinlife) en hielp zij mee bemiddelen bij het totstandkomen van de samenwerking van Univé en SC Heerenveen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Gerard Kemkers
- talentenprogramma
- talenten
- Topsportzorgcentrum
- marketing
- La Compagnie
- communicatie
- strategie
- sport
- strategie
- voetbalclub
- FC Groningen
- voetbal
- bureau
- 2018
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing