La Compagnie begeleidt strategisch sportprogramma '2018, talenten op één' van FC Groningen

La Compagnie begeleidt strategisch sportprogramma '2018, talenten op één' van FC Groningen
  • Bureaus
  • 27 nov 2014 @ 00:08
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesSportmarketingStrategieVoetbal

FC Groningen kwam deze week met groot nieuws naar buiten: schaatscoach Gerard Kemkers verbindt zich aan het nieuwe Topsportzorgcentrum van de club, dat onderdeel uitmaakt van een veelomvattend talentenprogramma. Het Groningse marketingbureau La Compagnie begeleidt dit ambitieuze programma.

Al jaren is de jeugdopleiding van FC Groningen één van de speerpunten binnen het technische beleid van de club. Die aanpak gaat de club nog nadrukkelijker ontwikkelen en verder uitrollen. In het strategisch concept ‘2018, talenten op één’, speelt het technisch Plan55 een cruciale rol. In de voetbalvisie van FC Groningen bestaat de selectie van FC Groningen in 2018 uit minimaal 50% van de spelers, afkomstig uit onze eigen jeugdopleiding. Het moet de sportieve basis gaan vormen onder een groene, innovatieve volksclub met gezonde ambities.

Plan55 draagt bij aan de stabiliteit en continuïteit van FC Groningen voor de middellange en lange termijn. Het doel is een nóg hoger rendement te halen uit de professionele jeugdopleiding. Het streven is dat elke twee jaar minimaal drie spelers vanuit Corpus den Hoorn doorstromen naar de eerste selectie.

Daarvoor wordt een ultramodern Topsportzorgcentrum met geavanceerde trainings- en opleidingsfaciliteiten gebouwd. Met technologische kennis en een sportwetenschappelijke benadering, waar een topsportklimaat heerst op gebied van sportieve voetbaltechnische prestaties, fysieke gesteldheid, mentale weerbaarheid en lifestyle. Onder intensieve begeleiding van en professioneel geleid door bewezen specialisten.

Voor deze talentontwikkeling zijn faciliteiten en financiële middelen noodzakelijk. Met bevlogen en betrokken professionals gaat FC Groningen de jeugdopleiding nog verder professionaliseren. Sportpark Corpus den Hoorn wordt de voedingsbodem voor toptalent. Niet alleen uit Groningen, maar voor talenten uit heel Nederland. 

La Compagnie is al meer dan 15 jaar het strategische marketingbureau van FC Groningen. Het bureau hielp door gerichte publiekscampagnes – samen met het Dagblad van het Noorden – aan meer toeschouwers in het toenmalige verblijf in de Eerste Divisie. In 2010 koppelde het bureau FC Groningen aan Energy Valley, onderdeel van de strategie om FC Groningen als letterlijk groene club te profileren.
Voortvloeisel daarvan is het hoofdsponsorship van Essent.

La Compagnie is geen onbekende in het voetbalsegment: eerder werkte zij wereldwijd voor het Italiaanse sportmerk Lotto, introduceerde zij het modemerk van Frank en Ronald de Boer (Twinlife) en hielp zij mee bemiddelen bij het totstandkomen van de samenwerking van Univé en SC Heerenveen. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken