Landelijke campagne promoot popstad Haarlem
- Bureaus
- 11 nov 2014 @ 00:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieKunst & CultuurCampagnesMuziekEntertainment
- 11 nov 2014 @ 00:27
- Redactie Bureaus
In aanloop naar het Glazen Huis, dat in december Haarlem aandoet voor de actie 3FM Serious Request, is Haarlem Marketing een landelijke campagne gestart om bekendheid te geven aan de Haarlemse popcultuur. Dit doet de stichting zonder winstoogmerk en in samenwerking met de Philharmonie en popzaal Patronaat.
Aan de campagne is een Mail & Win-actie verbonden, waarmee deelnemers vrijkaarten kunnen winnen voor verschillende concerten in de twee poppodia. Kijk op haarlem.nl voor meer informatie.
Deze campagne is één van de initiatieven van Haarlem Marketing om de dynamische popcultuur en sterke muziekindustrie van Haarlem onder de aandacht te brengen. De stad huisvest Conservatorium Haarlem met de afstudeerrichtingen Pop en E-music en is een broedplaats voor bandjes en artiesten. Platenlabels zijn dan ook goed vertegenwoordigd met namen als Suburban, Harlem Records, Astral Music en Blowpipe Records.
Verder staat in de Waarderpolder de grootste vinylperserij van Europa, Record Industry, en kent de stad uitzonderlijk veel platenzaken. Naast de vele muzikale initiatieven vinden er jaarlijks ook bijzondere muziekfestivals plaats zoals Haarlem Jazz & More, Bevrijdingspop, het Houtfestival, en de Parksessies in de Haarlemmerhout.
Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing: 'Met deze landelijke campagne hebben we de als doel om de Haarlemse popcultuur te promoten op een wijze die publiek in het hele land aanspreekt,. Met onze activiteiten vragen we aandacht voor alle facetten van de popcultuur en de muziekindustrie in deze stad. Dit helpt ter profilering van deze inspirerende stad, maar ook om zwakke schakels, zoals het gebrek aan oefenruimtes, op de politieke agenda te krijgen.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- stadspromotie
- Haarlem Marketing
- Patronaat
- promotie
- stad
- Haarlem
- campagne
- actie
- popstad
- citymarketing
- 3FM
- bandjes
- Bel & Win
- muziek
- pop
- Serious Request
- rock
- Philharmonie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing