McCann maakt tv-spot voor ovensnacks Kwekkeboom

McCann maakt tv-spot voor ovensnacks Kwekkeboom
  • Bureaus
  • 7 nov 2014 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kwekkeboom introduceert een geheel nieuw assortiment ovensnacks in de supermarkt: Kwekkeboom Oven. McCann Amsterdam heeft samen met Kwekkeboom een bijzondere campagne gemaakt om het revolutionaire product te introduceren bij de consument. Voor het eerst komt Kwekkeboom met een tv-commercial om een nieuw product te lanceren.

En dat mag ook wel, want het is Kwekkeboom als allereerste gelukt om een bitterbal te ontwikkelen die krokant uit de oven komt. Écht krokant. Omdat het publiek zoiets niet zomaar gelooft, hebben Kwekkeboom en McCann Amsterdam alles in het werk gesteld om een commercial te creëren die niet alleen het unieke product op een voetstuk plaatst, maar het publiek bovendien overtuigt dat de ovenbitterbal dus echt krokant is.

Filmische commercial

Om optimaal in beeld te brengen hoe bijzonder die nieuwe ovensnacks van Kwekkeboom zijn (en dan in het bijzonder de krokante bitterbal), reisde McCann Amsterdam af naar Stockholm voor een samenwerking met Zweedse regisseur Magnus Renfors van Hobby Film. Renfors maakte een bijzondere commercial die niet onderdoet voor een filmtrailer van een Hollywood Blockbuster. En terecht. Want zo’n aankondiging verdienen de snacks van Kwekkeboom ook gewoon.

Albert Vegers (creative McCann Amsterdam): “Magnus bracht een Zweeds gevoel voor stijl, gecombineerd met een rijke grandeur en een randje tongue-in-cheek. En dat was slechts nog het eerste telefoongesprek…”

In de filmische commercial, die onderdeel is van een complete off- en online lanceringscampagne, is op alle details gelet. Close-ups, slow motion, epische muziek, zacht licht… Alles om de krokantheid van de bitterbal te laten zien en de consument het water in de mond te laten lopen.
 

Waarom vet?

Dat de ovensnacks voortaan net zo krokant zijn als snacks uit de frituur, komt door een innovatieve producttechnologie van Kwekkeboom-fabrikant Royaan. Royaan ceo Bart Bakker: “Geen enkele fabrikant was tot nu toe in staat om een bitterbal of kroket krokant uit de oven te krijgen. Ze waren allemaal niet goed, te slap, niet lekker en niet krokant genoeg. We zijn erg trots dat wij nu kunnen zeggen dat met de introductie van Kwekkeboom ovensnacks thuis frituren helemaal niet meer hoeft. Snacks komen écht krokant uit de oven. We verwachten een grote versnelling in de vraag naar het gebruik thuis, mede omdat thuis frituren de laatste jaren een sterke daling laat zien.”

Proeven is geloven

De grootste uitdaging zit in zoveel mogelijk consumenten het product te laten proberen: “Onderzoek toont dat mensen onze boodschap in eerste instantie niet geloven. En dat is begrijpelijk want tot nu toe viel het resultaat uit de oven altijd tegen. Maar als consumenten het eenmaal proeven zijn ze ontzettend positief.”

Kwekkeboom en McCann laten in de tv-commercial al zien dat de snacks echt krokant zijn. Maar omdat proeven geloven is, organiseert Kwekkeboom daarnaast de grootste proeverij van Nederland. Tot het einde van het jaar krijgen consumenten de gelegenheid om eenmalig het gehele aankoopbedrag van een verpakking Kwekkeboom Oven terug te ontvangen. Dat geldt voor een verpakking met 12 ovenhapjes of 4 kroketten.

www.kwekkeboom.nl
www.mccann.nl
www.royaan.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken