N=5 maakt campagne voor Ministerie van Veiligheid: 'Maak het ze niet te makkelijk'
- Bureaus
- 18 nov 2014 @ 13:40
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMaatschappijPolitiekWebsite
- 18 nov 2014 @ 13:40
- Redactie Bureaus
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie introduceert vandaag een brede koepelcampagne rondom preventie, onder de noemer 'Maak het ze niet te makkelijk'. Reclamebureau N=5 tekende voor concept en uitvoering. In de eerste tv-commercial staat woninginbraak centraal.
Veel woninginbraken vinden plaats op het moment dat mensen even de deur uit gaan om de hond uit te laten, boodschappen te doen of de kinderen uit school te halen. Vaak wordt dan de deur simpelweg niet op slot gedaan 'want we zijn toch zo terug'. Op dat moment zien gelegenheidsinbrekers kans om snel binnen te komen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen het een goed idee vinden om altijd de deur op slot te draaien en dat ook zeggen altijd te doen. Uit inbraakstatistieken weet het ministerie echter dat dit niet zo is.
Om inbrekers het niet te makkelijk te maken helpt de overheid mensen een handje door hun goede intentie om te zetten in daadwerkelijk gedrag. Als onderdeel van de brede campagnekoepel introduceren N=5 en het ministerie het character 'Harm Alarm'. In de rol van concluderende autoriteit waarschuwt Harm Alarm mensen om oplettend te blijven.
De campagne dient mensen ervan bewust te maken hoe ze de risico’s op woninginbraak kunnen minimaliseren. 'Dit doen we door het communiceren van handelingsperspectief (tips geven over wat mensen kunnen doen). Tevens dient de campagne te leiden tot risico-verminderend gedrag.'
Het handelingsperspectief wordt gecommuniceerd met behulp van een radio- en tv-commercial en de website Maakhetzeniettemakkelijk.nl waarop ook concrete tips worden gegeven. Daarnaast worden ook online middelen ingezet, zoals banners en pre-rolls.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- politiek
- inbrekers
- koepelcampagne
- inbreken
- makkelijk
- inbraakpreventie
- kabinet
- maak het ze niet te makkelijk
- reclame
- bewustwording
- veiligheid
- Ministerie van Veiligheid en Justitie
- campagne
- commercial
- overheid
- inbraak
- N=5
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing