N=5 maakt campagne voor Ministerie van Veiligheid: 'Maak het ze niet te makkelijk'

N=5 maakt campagne voor Ministerie van Veiligheid: 'Maak het ze niet te makkelijk'
  • Bureaus
  • 18 nov 2014 @ 13:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMaatschappijPolitiekWebsite

Het Ministerie van Veiligheid en Justitie introduceert vandaag een brede koepelcampagne rondom preventie, onder de noemer 'Maak het ze niet te makkelijk'. Reclamebureau N=5 tekende voor concept en uitvoering. In de eerste tv-commercial staat woninginbraak centraal.

Veel woninginbraken vinden plaats op het moment dat mensen even de deur uit gaan om de hond uit te laten, boodschappen te doen of de kinderen uit school te halen. Vaak wordt dan de deur simpelweg niet op slot gedaan 'want we zijn toch zo terug'. Op dat moment zien gelegenheidsinbrekers kans om snel binnen te komen. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen het een goed idee vinden om altijd de deur op slot te draaien en dat ook zeggen altijd te doen. Uit inbraakstatistieken weet het ministerie echter dat dit niet zo is.

Om inbrekers het niet te makkelijk te maken helpt de overheid mensen een handje door hun goede intentie om te zetten in daadwerkelijk gedrag. Als onderdeel van de brede campagnekoepel introduceren N=5 en het ministerie het character 'Harm Alarm'. In de rol van concluderende autoriteit waarschuwt Harm Alarm mensen om oplettend te blijven.

De campagne dient mensen ervan bewust te maken hoe ze de risico’s op woninginbraak kunnen minimaliseren. 'Dit doen we door het communiceren van handelingsperspectief (tips geven over wat mensen kunnen doen). Tevens dient de campagne te leiden tot risico-verminderend gedrag.'

Het handelingsperspectief wordt gecommuniceerd met behulp van een radio- en tv-commercial en de website Maakhetzeniettemakkelijk.nl waarop ook concrete tips worden gegeven. Daarnaast worden ook online middelen ingezet, zoals banners en pre-rolls.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken