Publicis groeit digitaal door overname Sapient
- Bureaus
- 3 nov 2014 @ 10:30
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkVerkoopMediabureauE-marketingStrategie
- 3 nov 2014 @ 10:30
- Redactie Bureaus
Reclame-concern Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse digitale marketingbedrijf Sapient over. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal had gepubliceerd over het gerucht. Publicis wil zijn positie op de digitale markt versterken.
De overname lijkt een reactie op de eerder dit jaar mislukte fusie met branchegenoot Omnicom. Die fusie ketste af omdat de bestuurders van beide organisaties het niet eens werden over de strategie van het fusiebedrijf.
Publicis betaalt 25 dollar per aandeel, zo blijkt uit detail van de deal. Het Franse bureaunetwerk betaalt de miljarden dollars van de transactie om zijn digitale doelstellingen te realiseren. In 2018 moet de helft van de omzet afkomstig zijn uit digitale activiteiten, zo meldde topman Maurice Lévy eerder.
Sapient is gevestigd in Boston en werkt voor uiteenlopende klanten. De digitale tak opereert onder de naam SapientNitro.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing