Publicis groeit digitaal door overname Sapient

Publicis groeit digitaal door overname Sapient
  • Bureaus
  • 3 nov 2014 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkVerkoopMediabureauE-marketingStrategie

Reclame-concern Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse digitale marketingbedrijf Sapient over. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal had gepubliceerd over het gerucht. Publicis wil zijn positie op de digitale markt versterken.

De overname lijkt een reactie op de eerder dit jaar mislukte fusie met branchegenoot Omnicom. Die fusie ketste af omdat de bestuurders van beide organisaties het niet eens werden over de strategie van het fusiebedrijf.

Publicis betaalt 25 dollar per aandeel, zo blijkt uit detail van de deal. Het Franse bureaunetwerk betaalt de miljarden dollars van de transactie om zijn digitale doelstellingen te realiseren. In 2018 moet de helft van de omzet afkomstig zijn uit digitale activiteiten, zo meldde topman Maurice Lévy eerder.

Sapient is gevestigd in Boston en werkt voor uiteenlopende klanten. De digitale tak opereert onder de naam SapientNitro. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken