Reclamebureau THEY is failliet
- Bureaus
- 19 nov 2014 @ 09:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkCreatieStrategieReclame
- 19 nov 2014 @ 09:05
- Redactie Bureaus
Opmerkelijk nieuws: reclamebureau THEY is failliet. Na negen jaar trekt het veelbekroonde bureau er nu de stekker uit. Op de eigen website meldt het bedrijf: 'Yups, that's it, the end of the road. They are no more.'
Het faillissement zou onvermijdelijk zijn geworden na het vertrek van de grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, zo meldt Adformatie. Mede-oprichter Patrick van der Gronde bevestigt het faillissement, maar wil er vanwege de verdere afwikkeling geen nadere toelichting op geven.
They werd in 2005 opgericht door Van der Gronde, Sander Bakker, Roland van der Vorst en Kim Dingler. Die laatste twee verlieten het bedrijf de afgelopen twee jaar. They won prijzen met werk voor klanten als KPN, Vodafone, Coffee Company en Aegon.
Aegon werkte liefst zeven jaar samen met They en is direct een zoektocht gestart naar een nieuwe creatieve partner. Ook de sportorganisaties KNVB, Eredivisie N.V. en NOC*NSF werkten afgelopen zomer nog samen met They.
Op de eigen website meldt They:
"Yup, that’s it, the end of the road.
They are no more. They have ceased to be. They have kicked the bucket.
They are bankrupt. They are an ex-agency.
It is said that a company is only three phone calls away from bankruptcy. They can tell you it might be four or five.
It all happened somewhere in the crisis aftermath: the departure of some clients, some money and energy burned in pitches and yes, maybe one or two Zarb Champagne parties too many.
They thank all their clients who They have worked with over the years. Thank you for the often long-term commitments and the patience to work with a stubborn but always honest agency.
Thank you to all those passionate people They have created their ideas with. The sound freaks, directors, photographers, online builders, designers and illustrators… you know who you are.
It has been a great ride.
They hope the court appointed curator is a nice guy.
For now, however, They fold their hands together and say “Namaste”.
But the good thing is, They are not lost forever.
They have spread around the industry and will keep taking root.
They started out with nothing and got most of it left."
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- klanten
- Aegon
- Lidl
- faillissement
- KNVB
- NOC*NSF
- bureau
- Sander Bakker
- reclame
- KPN
- failliet
- THEY
- Roland van der Vorst
- Patrick van der Gronde
- reclamebureau
- Kim Dingler
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing