Vijftig teams voor Creative Press Challenge

Vijftig teams voor Creative Press Challenge
  • Bureaus
  • 10 nov 2014 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieAwardsPrintMediaReclame

Vijftig teams hebben zich de afgelopen twee weken aangemeld voor de Creative Press Challenge. Met deze wedstrijd vestigt de Persgroep dit jaar opnieuw de aandacht op de essentie van reclame. Een greep uit de bureaus die meedoen: Achtung!, Alfred, DDB & Tribal, JWT Amsterdam, KesselsKramer, Woedend! en Sid Lee.

Ook zijn er diverse wildcards uitgereikt aan creatieve teams die de organisatie met een briljante mail wisten te overtuigen: o.a. FCB Amsterdam, Han Snel, The Other Side of The Moon en Van Santen Netwerk.

Donderdag is de kick-off van de Creative Press Challenge bij de Art Directors Club Nederland. Deelnemers ontvangen dan op unieke wijze hun briefing. Via een speciale insights installatie gaan deelnemers de realiteit ervaren in Virtual Reality met Oculus Rift. Aan de installatie werkten mee: thispagecannotbefound.com, Thijs Biersteker, Pieter van den Heuvel, Daniël Nogueira (Cake Film), Man Yong Toh en Amp.Amsterdam / Amp.Studio. Tijdens de kick-off kunnen deelnemers kennismaken met de klant, Stichting voor Vluchtelingstudenten/UAF. Ook is er een optreden van dj act Afrika Boomnada.

Deelnemers kunnen t/m zondag 30 november hun werk inzenden als schets, gemaakt met een zwarte marker op een witte achtergrond. Hiervoor is gekozen om de puurheid van het idee te beoordelen. De jury bestaat uit Mark Chalmers (Vice), Mark Woerde (LEMZ), Bas Engels (TBWA\Neboko), Mardjan Seighali (Stichting voor Vluchtelingstudenten/UAF) en Philippe Remarque (de Volkskrant). De winnaar wordt bekendgemaakt op 9 december bij de Art Directors Club Nederland.

www.creativepresschallenge.com 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken