Crossmarks maakt 24Kitchen-campagne voor Blokker

Crossmarks maakt 24Kitchen-campagne voor Blokker
  • Bureaus
  • 3 dec 2014 @ 11:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodPartnershipMerkenCampagnesCommercials

Blokker is een samenwerking aangegaan met de digitale tv-zender 24Kitchen. De chefs van 24Kitchen hebben een collectie 'smaakmakende' kookartikelen ontwikkeld die exclusief verkrijgbaar zijn bij Blokker en zusterbedrijf Cook & Co. De samenwerking wordt ondersteund door een reclamecampagne die is ontwikkeld door Crossmarks.

Het gaat om een productlijn kookartikelen genaamd 24Kitchen en een lijn met bakartikelen onder de noemer Rudolph’s Bakery. Blokker Holding beschikt met haar Blokker- en Cook & Co-formule over een groot retailplatform in Nederland op het gebied van koken en huishouden. 'Door de content en mediakracht van 24Kitchen samen te brengen met de retailkracht van Blokker en Cook & Co ontstaat er een krachtige marktbewerking', aldus beide partijen. Via de 620 Blokker-winkels en 26 Cook & Co-winkels en de webshops van beide formules wordt het assortiment breed aangeboden. 

Crossmarks heeft een centraal campagneconcept ontwikkeld voor de introductie van het 24Kitchen- en Rudolph’s Bakery-assortiment bij Blokker en Cook & Co. De campagne bestaat uit twee tv-commercials van 20 seconden: de ene voor Rudolph’s Bakery, de andere voor 24Kitchen, met daarbij verschillende product tag-ons.

In de commercials zien we de bekende tv-chefs Roberta, Giovanni en Rudolph. De commercials spelen zich eerst af in de keuken van 24Kitchen en Rudolph’s Bakery, maar verplaatsen zich vervolgens razendsnel naar de thuisomgeving van de ‘thuiskoks’ en eindigen bij de productschappen in de winkel. Hiermee benadrukken de samenwerkende partijen dat je als thuiskok met de nieuwe kook- en bakartikelen net zo eenvoudig een lekkere en gezonde maaltijd op tafel zet als de chefs van tv.

De commercials zijn in november en december 2014 op televisie te zien. De boodschap wordt ondersteund met de pay-offs: ‘Kookartikelen van 24Kitchen, Van onze chefs, voor jou’ en: ‘Bakartikelen van Rudolph’s Bakery. Van Rudolph, voor jou’. De tv-campagne is tevens vertaald naar een introductiefolder voor zowel Blokker als Cook & Co. 

Credits

Klant: Blokker en Cook&Co
Verantwoordelijk bij klant: Johan Oosterhof en Mireille Mous (Blokker), Marielle Eickholt (Cook&Co)
Bureau: Crossmarks
Creatie: Merijn Kalden & Marcel van Kleeff
Director: Kristjan Knigge
Producer: MacGyver Amsterdam
Postproductie: MacGyver Post
Muziek: MacLoud 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken