Havaianas kiest Dijksman Communicatie

Havaianas kiest Dijksman Communicatie
  • Bureaus
  • 1 dec 2014 @ 07:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InspiratiePRCommunicatieMerken

Het wereldbekende merk Havaianas heeft na een pitch gekozen voor Communicatie/PR bureau Dijksman Communicatie. 'DC' zal Havaianas vanaf 1 december ondersteunen bij de marketing- en PR-activiteiten in Nederland.

Het eerste paar Havaianas werd geproduceerd in 1962 in Brazilië en is geïnspireerd door Zori, typisch Japanse sandalen, gemaakt van stoffen bandjes en rijstzolen. Havaianas worden nog steeds gemaakt in Brazilië. Elke 9 seconden wordt er een slipper geproduceerd. Havaianas is wereldwijd de best verkochte rubberen slipper.

Havaianas maakt deel uit van Alpargatas, de grootste footwear-producent van Latijns Amerika met een omzet van 1,12 miljard euro. Alpargatas heeft eigen fabrieken in Brazilië en Argentinië, wereldwijd 580 winkels en exporteert naar 106 landen.

Dijksman Communicatie werd in 2008 opgericht door Karin Dijksman. Het bureau werkt onder andere voor Lacoste, P&G Prestige, Lexus, Jan Boelo, Mentos en Fratelli Rossetti. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken