Heineken bepleit verantwoord alcoholgebruik

Heineken bepleit verantwoord alcoholgebruik
  • Bureaus
  • 4 dec 2014 @ 00:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMaatschappijMerken

Als marktleider neemt Heineken al jaren een duidelijke positie in als het gaat om verantwoord alcoholgebruik. In de december-maand laat Heineken met verschillende ‘Enjoy Heineken Responsibly’-uitingen op haar eigen manier zien 'dat je meer kunt genieten van het moment wanneer je op een verantwoorde manier met alcohol omgaat'.

'De tijd van kerstborrels, familiediners en eindejaarsfeesten is weer begonnen, december is natuurlijk een maand waarin mensen vaak een extra drankje drinken', zegt Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland. 'Daarom vragen we in deze periode extra aandacht voor verantwoord alcoholgebruik en roepen we mensen op om op een normale manier met alcohol om te gaan. ‘Enjoy Heineken Responsibly’ is één van onze platforms om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik.'

‘Dance More, Drink Slow’

Begin dit jaar lanceerde Heineken het nieuwste hoofdstuk in de ‘Enjoy Heineken Responsibly’-campagne. De wereldberoemde DJ Armin van Buuren speelt de hoofdrol in de video The Experiment en produceerde de track ‘Save My Night’ voor de ‘Dance More, Drink Slow’-campagne. De campagne is dit jaar internationaal breed ingezet. Deze week, in aanloop naar de laatste shows van ‘Armin Only’ op 5 en 6 december in de Ziggo Dome, is de lange versie (140 seconden) van de mini-film op de Nederlandse televisie te zien.

In Enjoy the Sunrise, de tweede spot in het kader van ‘Enjoy Heineken Responsibly’ die deze maand op tv is, laat de hoofdrolspeler zien hoe hij de nacht ten volste benut. Onder meer door gedurende de avond ook af en toe voor water te kiezen. Hij eindigt zijn spectaculaire nacht door samen met DJ Audrey Napoleon te genieten van een prachtige zonsopgang. Enjoy the Sunrise wordt de laatste weken van het jaar op televisie en in bioscopen getoond. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken