INDIE Amsterdam maakt internationale awareness campagne voor collectief van daklozenkranten

INDIE Amsterdam maakt internationale awareness campagne voor collectief van daklozenkranten
  • Bureaus
  • 24 dec 2014 @ 09:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Daklozen zijn onzichtbaar. De campagne “Welkom in onze wereld” moet daar verandering in brengen door daklozen een gezicht te geven De campagne wordt in verschillende landen gevoerd met als thema: “Welcome to our world”.

INDIE Amsterdam maakte de internationale awareness campagne, waar ook de INSP aan meedoet, met wereldwijd 135 aangesloten kranten op alle continenten. In Nederland is voor de billboards een partnership aangegaan met JCDecaux en verzorgde Glasnost geheel vrijwillig de PR. 

Mensen zijn zich vaak niet bewust van het leven van een dakloze. Het is belangrijk om daklozen weer tastbaar en menselijk te maken. In Amsterdam worden daarom billboards geplaatst met daarop teksten als: “Niet eens een plek om te masturberen”. 

Hans van Dalfsen, hoofdredacteur van de Z!-krant: 'Hiermee wordt sexualiteit aan daklozen gekoppeld. Dat lijkt alleen choquerend, maar het is vooral goed omdat het van daklozen weer mensen van vlees en bloed maakt. Daklozen hebben namelijk nergens privacy.'  

Verder laat de campagne zien, met thermische inkt die alleen leesbaar is bij temperaturen onder 5 graden Celsius, dat slapen onder de sterren niet altijd romantisch is. Ook worden er “slaapplaatsen” in grote steden voorzien van teksten als: “Slapen als een ex-family man.” 

De billboards zijn met de hand gemaakt met de hulp van studenten van verschillende reclame-academies. Internationaal zal dit ook zo worden uitgevoerd. 

www.indie-amsterdam.com

 
Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken