NS en Kumpany laten Lost & Found reizen
- Bureaus
- 10 dec 2014 @ 00:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieCampagnesActivatieInspiratie
- 10 dec 2014 @ 00:06
- Redactie Bureaus
Na het succes van de NS Lost & Found pop-up store vorig jaar op Centraal Station Amsterdam, laat activatiebureau Kumpany het duurzame atelier dit jaar door Nederland toeren. Een oude postwagon doet dienst als reizend naaiatelier, expositieruimte en designstore, waar gevonden voorwerpen, afval en afgedankte NS materialen een tweede leven krijgen.
Het NS Lost & Found Recycle Atelier toert door het land van donderdag 11 tot en met zaterdag 13 december met stops in Haarlem, ’s-Hertogenbosch en Maastricht. De key visual is dit jaar gemaakt door kunstenaar Job Reuten. Hij maakte speciaal voor dit project een kunstwerk van 1325 gebruikte wegwerpbekers. Hoe dit tot stand kwam bekijk je in dit 'making of' filmpje.
In het reizende naaiatelier maken stylisten onder leiding van ontwerper Meike Sier unieke handgemaakte design items van gevonden voorwerpen. Ook kun je een DIY -workshop volgen. In de winkel aan boord zijn alle producten te koop. De opbrengst gaat naar Natuurmonumenten. Verder leest een verteller voor uit gevonden boeken die gratis mee te nemen zijn en toont het rariteitenkabinet, dat vorig jaar zoveel bezoekers trok, nogmaals de topstukken uit de collectie. Met onder andere verloren of vergeten een kunstbeen en communiejurkje uit de jaren ’50. Waarom deze items nooit zijn afgehaald blijft aanleiding voor vele fantasierijke speculaties.
NS maakt werk van het recyclen van gevonden materialen en afval in de trein en op stations. Zij scheidt zoveel mogelijk afval en materialen worden hergebruikt. Om dit op een toegankelijke manier aan de reizigers mee te geven kwam Kumpany met de insteek de reizigers echt te betrekken en te inspireren, waarmee het duurzaamheidsverhaal van NS nog meer tot de verbeelding gaat spreken.
Credits:
Klant: NS Stations
Klantverantwoordelijke: Nanette Verhallen, John Riepen
Bureau: Kumpany
Creative director: Ingrid Mesman
Strategie/concept: Mark Beuving, Ingrid Mesman
Art direction: Walter Smetsers, Gijs van Willigen
Copy: Ilja Baaij
Projectmanagement: Ingrid van Ginkel, Titia van Osch
Productie: Sanne Cuperus, Rowie Meijer
PR: Lot Bosch van Drakestein
Key visual: Job Reuten
Recycle producten: Meike Sier
Film: Since ’88
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- video
- Kumpany
- gevonden voorwerpen
- pop-up store
- NS
- activatie
- actie
- Lost & Found
- Nederlandse Spoorwegen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing