Red Urban, Etcetera en COPA Football lanceren Christmas Truce 2014

Red Urban, Etcetera en COPA Football lanceren Christmas Truce 2014
  • Bureaus
  • 18 dec 2014 @ 08:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Reclamebureaus Red Urban en Etcetera lanceren vandaag ter herdenking van de 100ste verjaardag van het Kerstbestand van 1914 in samenwerking met COPA Football een online campagne voor wereldvrede, Christmas Truce 2014.

Aanleiding voor de campagne is een opmerkelijke gebeurtenis die tijdens Kerstmis 1914 in Vlaanderen plaatsvond. Britse en Duitse troepen kwamen spontaan de loopgraven uit om elkaar te ontmoeten in niemandsland. Hierbij kwam een voetbal tevoorschijn en werd een onofficiële interland gespeeld. Het was een unieke verbroedering in de taal van voetbal. Voor het eerst in de geschiedenis bleek dat voetbal sterker kan zijn dan oorlog.

Deze Kerst, 100 jaar later, vinden Red Urban en Etcetera dat de geschiedenis zich zou moeten herhalen. Samen met het voetbalmerk COPA Football lanceren de “football romantics” daarom de Christmas Truce 2014. Met dit symbolische evenement worden de strijdende partijen van nu opgeroepen om de wapens neer te leggen en te verbroederen in voetbal.

Red Urban: 'De Christmas Truce 2014 is een oproep voor wereldvrede. Door een conflict te nomineren op www.christmastruce2014.com spreek je je uit tegen de waanzin van de oorlog. Het is een statement van football romantics die geloven dat voetbal kan bijdragen aan een betere wereld.'

De resultaten van de campagne worden in januari aangeboden aan de UN Office on Sport for Development and Peace.

Etcetera - opgericht in 1992 en onderdeel van DDB Worldwide - staat bekend om zijn effectieve merkcampagnes, digitale actiemarketing en de karakteristieke manier van werken. Spraakmakend Effectief is het motto. Etcetera staat voor handen uit de mouwen en continu werken aan de business van haar klanten. Niet vanuit de ‘traditionele’ reclameomgeving, maar vanuit de denkwereld van marketeers, met business als vertrekpunt. Etcetera werkt voor lokale en internationale merken, waaronder AkzoNobel, bol.com, Essent/RWE, Omega, PepsiCo, Schiphol, T-Mobile en TNT. Het bureau sleepte tot nu toe 27 Effies in de wacht en werd in 2013 uitgeroepen tot Bureau van het jaar.

Red Urban is één van de meest bekroonde digitale bureaus van Nederland en ontwikkelt creatieve, spraakmakende, innovatieve en vooral effectieve campagnes voor onder meer Pepsi, TNT, Schiphol, Lay’s en ABN AMRO.

www.christmastruce2014.com
www.etcetera.nl

www.redurban.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken