Thomas Cook / Neckermann lanceert de eerste internationale marketing campagne
- Bureaus
- 15 dec 2014 @ 12:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingCampagnesCommercials
- 15 dec 2014 @ 12:13
- Redactie Bureaus
In de voortdurende transformatie van de Thomas Cook Group internationaal wordt er steeds meer grensoverschrijdend samengewerkt. Vandaag is de lancering van de nieuwe marketing campagne van Neckermann in Nederland daar een mooi voorbeeld van.
Deze campagne is niet alleen gebaseerd op het sturen van een boodschap naar klanten maar stelt klanten ook in staat een actieve rol te spelen in het initiatief door middel van social sharing. Overal zal ‘Don’t stop me now’ van Queen door de huiskamers schallen, ‘I’m having such a good time…’ sluit perfect aan bij het vakantiegevoel dat Neckermann haar klanten geeft. Volledig gericht op de snelheid van de digitale wereld van nu.
In navolging van de eenwording van het bedrijf via het Sunny Heart logo komt Thomas Cook nu voor het eerst in haar geschiedenis met een groepsbrede, spel-veranderende marketing campagne. Deze campagne geeft aan waar Thomas Cook voor staat en wat het belooft – een high-tech, high-touch ervaring bij elk klant contact met een Omni-channel aanpak.
De campagne geeft weer dat Thomas Cook de klant in haar hart sluit en er alles aan doet dat de klant zich herkent in de campagne. De klant komt tot leven in de nieuwe campagne. Mensen worden geïnspireerd en er wordt ingespeeld op het starten van je vakantie. De groepsbrede, volledig geïntegreerde merk-communicatie campagne debuteert deze winter en valt samen met de vroegboekpiek voor zomervakantie 2015. De campagne aanpak zal in de marketing activiteiten in alle landen worden opgenomen, elke markt is zelf verantwoordelijk voor de eigen slogans en commerciële boodschap. In Nederland zal de commerciële focus liggen op families met kinderen en kunnen kinderen voor 249 euro op vakantie.
Remo Masala, Chief Marketing Officer, Thomas Cook Group: 'De campagne biedt ons een fantastische kans om volledig in te zetten op de klant en deze te betrekken bij de campagne. We willen inspireren en prikkelen met een nieuwe visuele stijl en identiteit op basis van 'saamhorigheid'. Ons doel is om samen met onze klanten op hetzelfde emotionele niveau te komen en met inspirerende beelden onze vakanties tot leven te brengen. We willen creëren en opvallen en benadrukken dat de vakantietijd de beste tijd van het jaar is, die wij ze bieden bij onze merken.'
De nieuwe campagne is ontworpen door Forsman & Bodenfors, een Zweeds agentschap opgericht in 1986, dat is geclassificeerd als een van de top agentschappen in de wereld. Zij werken met veel internationale bedrijven. De samenwerking tussen het Scandinavische bedrijf en Thomas Cook begon tien jaar geleden. Eerst in Zweden waarna het ook werd uitgerold naar de andere Scandinavische landen twee jaar geleden.
Jorn Bood, commercieel directeur, Thomas Cook Nederland: ‘De campagne is al online gestart en zal vrijdagavond 12 december, met 60 seconden durende commercials in Nederland gelanceerd op TV tijdens de uitzendingen van Goede tijden, Slechte tijden, The Voice of Holland en RTL Late Night.'
Naast online en de commercials op TV is de campagne volledig multimediaal en dus ook op radio, outdoor en te zien in inspirerende magazines.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing