Whizpr doet PR voor webcare-tool Coosto
- Bureaus
- 11 dec 2014 @ 15:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PRPitchesSocial media
- 11 dec 2014 @ 15:56
- Redactie Bureaus
Coosto, analyse-tool voor social media, heeft Whizpr gekozen als PR- en social media-adviesbureau. Whizpr gaat de PR verzorgen en hen adviseren in de content-marketingstrategie. De doelstelling is te bouwen aan naamsbekendheid en het Eindhovense bedrijf te positioneren als partner voor het verkrijgen van de beste inzichten uit social media.
Met de softwaretools van Coosto kunnen gebruikers naast analyseren ook publiceren en reageren. 'Wij zetten in op constante innovatie en dus bewegen we snel', zegt CEO Toine Verheul. 'Dat vraagt om een bureau dat past bij ons profiel: jong, ondernemend en innovatief. Whizpr richt zich specifiek op technologie- en lifestylemerken en heeft een uitgebreid netwerk met uitstekende relaties. We zien in Whizpr de juiste partij om onze ambitieuze toekomstplannen te helpen ondersteunen.'
De oprichters van Coosto maken sinds 1999 zoekmachines en ontwikkelen apparatuur en zoeksoftware voor het meten en analyseren van social media. De data in Coosto wordt continu ververst met resultaten uit ruim 400.000 bronnen als Twitter, Facebook, Blendle, nieuwssites en blogs. In de zoekmachine van Coosto staan inmiddels miljarden documenten opgeslagen, wat klanten de mogelijkheid biedt ook in het verleden te zoeken en trends te signaleren. De software van Coosto levert relevante resultaten voor PR- en communicatieprofessionals die reputatie willen meten, voor klantenserviceteams die via sociale media klachten afhandelen en marketingafdelingen die de eigen prestaties willen meten.
Willemijn Vader, creatief directeur van Whizpr: 'Wij zijn verheugd om samen te werken met de mensen van Coosto. De gedrevenheid van het team past bij ons. Daarnaast maken wij zelf gebruik van de tool voor het maken van social media analyses. Omdat wij zelf zo enthousiast zijn over de mogelijkheden van Coosto is het voor ons eenvoudig om als vertegenwoordigers richting de media op te treden.'
Het aantal medewerkers van het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot ruim zeventig. Klanten van Coosto zijn onder meer Microsoft, TUI Nederland, ANWB, Greenpeace en Ziggo. De ambities reiken verder dan Nederland: het bedrijf wil de beste social media analysetool ter wereld worden. Coosto is momenteel in Nederland, België en Engeland uitgerold.
Verheul: 'Coosto heeft op dit moment een sterk klantportfolio dat varieert van grote A-merken tot ministeries en (kennis-)instellingen. We zijn er klaar voor grote stappen te zetten. Zo gaat de toekomst van communicatieafdelingen grote veranderingen tegemoet. Wij vinden dat ieder bedrijf uiteindelijk real-time de beste inzichten uit social media moet kunnen halen, of dit nu gaat om webcare, merkreputatie of de ROI van social media. We snappen dat dit soort wensen verschillen per klant.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing