Campagne Rabobank met 80 lokale verhalen
- Bureaus
- 27 jan 2015 @ 13:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijZakelijkCampagnesOutdoor
- 27 jan 2015 @ 13:19
- Redactie Bureaus
Rabobank werkt met klanten en organisaties aan versterking van vitaliteit van de werk- en leefomgeving. De komende week zijn ruim 80 lokale verhalen te zien in heel Nederland op abri-posters. Klanten maken zichtbaar hoe Rabobank bijdraagt aan het versterken van hun werkomgeving, dorp of stad. Deze 7.000 abri-posters maken deel uit van de Rabo-campagne ‘Een aandeel in elkaar’.
In de abri-campagne zijn de verhalen van echte mensen in hun eigen omgeving de basis. Mensen ‘vertellen’ via de abri hoe zij in hun regio, dorp of stad sterker kunnen worden en hoe de Rabobank dat mede mogelijk maakt. Dat varieert van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsreïntegratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen.
De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland.
Zo krijgen 7.000 abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook lokale banken die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4.000 abri’.
Eerste landelijk/lokale campagne
De ruim 80 verschillende ‘aandeel in elkaar’-verhalen laten zien dat de Rabobank met haar netwerk van lokale banken sterk geworteld is in de samenleving. Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is.
De abri-campagne is onderdeel van de Rabobank-campagne die eind vorig jaar is gestart onder het motto ‘Een aandeel in elkaar’ Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen. De reclame campagne is het resultaat van de samenwerking tussen Rabobank en het reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing