Erik Wiese (Blauw Gras) over samenwerking met Chiquita

Erik Wiese (Blauw Gras) over samenwerking met Chiquita
  • Bureaus
  • 26 jan 2015 @ 05:21
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • MarketingInterview

Social media bureau Blauw Gras is per direct verantwoordelijk voor de social media activiteiten van Chiquita Benelux, waardoor ze officieel de landsgrenzen over gaan. Wij spreken Erik Wiese, mede-oprichter van Blauw Gras.

Het jaar begint goed voor Blauw Gras, twee nieuwe klanten! Naast Chiquita Benelux, brengt ook Johma de social media activiteiten bij jullie onder. Ik mag hopen dat Blauw Gras een nieuwjaarsborreltje heeft gedaan?

Zeg dat wel! We hebben de wind goed in de zeilen gehad de afgelopen maanden. Na Burger King, Hornbach en Royaan - Kwekkeboom & Van Dobben - nu dus ook Chiquita Benelux en Johma. Maar vergis je niet, nieuwe klanten betekent ook heel hard werken om alles goed in de steigers te zetten. Daarnaast betekent hard groeien ook dat je de organisatie en interne processen goed moet monitoren en optimaliseren. Maar tussen het harde werken door genieten we er natuurlijk met volle teugen van. Daarnaast vinden wij altijd wel een reden op kantoor om gezellig met z’n allen een borrel te drinken. Onze VrijMiBo’s XXL schijnen al een begrip te worden.

Wie is Blauw Gras, wat doen jullie, waar zitten jullie?

Blauw Gras is een online marketingbureau met specialisatie in social media. Een jong bureau, getuige de leeftijd van beide eigenaren - beide eigenaren zijn 26 lentes jong. We hebben een enorm leuk pandje aan de Haarlemmerdijk, Amsterdam. Elke dag komen we met z’n allen op het fietsje naar kantoor. In alles wat we doen staan passie en plezier centraal. Creatieve processen komen beter op gang als je ruimte hebt in je hoofd. Plezier is daar een belangrijke variabel in. Daar ben ik heilig van overtuigd. Naast social strategie, content creatie, community managent en social advertising zorgen wij ook dat alle andere online kanalen van onze opdrachtgevers goed met elkaar praten. Alles met social als rode draad. Zo komen peijnenburg.nl, beemsterkaas.nl en venco.nl ook uit de koker van Blauw Gras.

Op jullie website staat: "...zijn wij in staat om het gehele online marketing pakket voor bedrijven te verzorgen, maar dan net even iets anders dan de rest." Hoezo anders dan de rest, op welke manier?

Onze naam onderstreept het al, we zijn net even anders. Laat ik voorop stellen dat we niet tegendraads zijn. Maar in alles wat we doen proberen we een onverwachte twist toe te voegen. Graag neem ik als voorbeeld onze eigen Opwarmservice. Niemand is fan van koude acquisitie, ook wij niet. Daarom hebben we potentials een mooie blauw witte muts via de post gestuurd. Later hebben we er een belletje achteraan gedaan. Lekker warm bellen, toch? Het ijs was gelijk gebroken. 

Hoe belangrijk is social media marketing voor bedrijven?

Social media is de hypefase al lang gepasseerd. Het is iets wat structureel onderdeel uit maakt van het dagelijks leven van de consument. Vanuit de gedachte ‘fish where the fishes are’ storten bedrijven zich massaal op de mogelijkheden die social media te bieden heeft. In de jaarplannen van moderne, maar ook steeds vaker van traditioneel denkende marketeers, staat social media hoog op het prioriteitenlijstje.

Hoe zal social media zich ontwikkelen in 2015?

2014 was het jaar dat social media zich nog moest bewijzen, 2015 wordt het jaar dat merken echt door gaan pakken op social media. Dit zie je ook duidelijk terug in de verschuiving van de marketingbudgetten. Dat brengt wel de uitdaging met zich mee dat social media zich steeds meer moet verantwoorden. “Wat levert het ons in the end in harde euro’s op?” is een veel gestelde vraag. Een mooie uitdaging voor de online marketeer anno 2015. Daarnaast blijft privacy een gevoelig onderwerp. Ik kijk er niet raar van op als we binnen afzienbare tijd betalen met onze privacy. Het klinkt misschien gek, maar in een bepaalde mate wordt het al toegepast. “Meneer, als u zich nu inschrijft voor onze nieuwsbrief, krijgt u bij uw volgende bestelling 10% korting.” Ook social data is tegenwoordig zo waardevol. Relevantie is het sleutelwoord om echt impact te realiseren bij de consument. Met deze data kan je het contactmoment zo relevant mogelijk maken. Een mooi spel tussen adverteerder en de consument.  

Wat is het laatste nieuws?

Heugelijk nieuws! Momenteel zitten we midden in onze zoektocht naar nieuwe toppers die ons team komen versterken. We zijn op zoek naar een Social Creative (1 FTE) en een Projectmanager (1 FTE). Daarnaast hebben we een eigen fotostudio ingericht. Dit geeft een enorme kwaliteitsinjectie aan onze visuele content. 

www.blauw-gras.com

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken