IKEA en Lemz starten 'Dag Rommel'-campagne

IKEA en Lemz starten 'Dag Rommel'-campagne
  • Bureaus
  • 12 jan 2015 @ 14:50
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsInspiratieReclame

IKEA wil rommelblindheid aanpakken met de nieuwe campagne 'Dag Rommel'. Het woonwarenhuis helpt Nederlanders de komende negen weken om hun huis op te ruimen met handige oplossingen en tips. Iedere week staat er een andere ruimte in huis centraal. De nieuwe campagne, gemaakt door reclamebureau Lemz, wordt ondersteund op tv, radio, online en via social media en IKEA Family-mails.

Jeroen Hubert, Country Marketing Manager IKEA Nederland: 'Elke dag opnieuw storen we ons aan rondslingerende schoenen, speelgoed, kleren, en andere rommel van huisgenoten. Samen kunnen we daar wat aan doen: door op te ruimen voor elkaar. Het werkt heel eenvoudig: je ruimt gewoon de rommel op die je ziet. En dan ruimt een ander de rommel op waar je blind voor bent. Deze gedachte staat centraal in onze nieuwe campagne. We laten niet alleen handige oplossingen zien waarmee je gemakkelijk je huis organiseert, maar bieden online ook inspiratie en tips om je huis op te ruimen.'

Voor de online opruimcursus heeft IKEA haar krachten gebundeld met bekende vloggers. Gedurende negen weken komt er iedere week een filmpje online waarin een blogger een ruimte in huis aanpakt. In elk filmpje staat een andere ruimte in huis centraal. Hoe geef je bijvoorbeeld al je badkamerspullen een plekje en hoe zorg je dat de keuken netjes blijft? Het laatste filmpje draait om recyclen en weggooien.

Daarnaast kunnen klanten al hun vragen over opruimen stellen via Twitter. De komende weken zullen de interior designers van IKEA elke donderdag van 13.00 – 14.00 uur live vragen beantwoorden via #DagRommel.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken