Joost Phoelich over expansie Flashtalking naar Benelux

Joost Phoelich over expansie Flashtalking naar Benelux
  • Bureaus
  • 26 jan 2015 @ 00:01
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewMarketingOnline advertising

Het Engelse bedrijf Flashtalking heeft vestigingen over de hele wereld. Een verdere expansie binnen Europa is voorzien in 2015. Joost Phoelich is voor de Benelux aangesteld en zal vanuit Amsterdam de activiteiten aansturen. Wij spreken hem.

Dag Joost, gefeliciteerd! Hoe is het met je, druk? Ben je klaar om de Benelux te veroveren?

Dank je wel! En ja, ik ben half november vorig jaar begonnen met het opstarten van Flashtalking in de Benelux. Inderdaad al lekker druk met een aantal klanten, waarvan de eerste inmiddels operationeel is. Ik heb er erg veel zin in!

Wie is Flashtalking, wat doen jullie? Waar zitten jullie allemaal?

Flashtalking is een onafhankelijk ad serving, tracking- en technologie bedrijf dat  digitale advertentieproducten biedt voor online adverteerders, media- en creatieve bureaus. Wij bieden een marktleidend platform voor dynamische advertenties al dan niet gebaseerd op datafeeds, trending en/of learning engines en real time product level retargeting. Met behulp van de gebruiksvriendelijke interface is het mogelijk om in een handomdraai duizenden gepersonaliseerde advertenties te creëren en te beheren. Onze Decisions Tree targeting techniek maakt het vervolgens mogelijk om eenvoudig een marketingstrategie opzetten en gericht te communiceren naar de juiste doelgroep. Dit kan zowel binnen een standaard RON media inkoop, maar ook via programmatic.

Onlangs hebben wij een Ad Builder tool geïntroduceerd waarmee je eenvoudig je eigen advertenties kan samenstellen door middel van ‘drag, drop, publish’, die zowel in Flash als in HTML5 opgebouwd worden. Crossmediale inzet van campagnes gebeurt hierdoor op basis van één enkele tag dat naast efficiency ook kosten reduceert.

Daarnaast bieden wij een volledig ad serving platform: display, (inclusief standard, dynamische, rich media, video, HTML5 en mobiele advertenties), search, social media en affiliate marketing. Kortom een platform  waarmee eenvoudig mediacampagnes kunnen worden opgezet en beheerd, van creatie tot uitlevering, voorzien van uitgebreide reporting tools.

Kantoren zijn momenteel gevestigd in Londen (HQ), Leeds, New York, San Francisco, Los Angeles, Chicago, Sydney, Keulen en Amsterdam.

En nu een stevige expansie binnen Europa dit jaar! Welke landen worden voorzien van een vestiging? Waarom ook de Benelux?

Flashtalking is in 2001 opgericht door Paul Cunningham, de huidige CEO. Vanaf 2009 is de expansie ingezet naar de Verenigde Staten, Duitsland en Australië. In 2015 is een verdere expansie voorzien naar Frankrijk, Italië en Spanje. De Benelux stond niet bovenaan het lijstje voor verdere groei binnen Europa. Omdat de producten van Flashtalking juist op dit moment binnen de innovatieve Nederlandse markt passen, is besloten om nu te lanceren.

Wat zijn de ambities van Flashtalking Benelux voor 2015?

Wij willen een stevige positie binnen de ad server markt waarbij producten als dynamic ads, Ad Builder, mobile ads (HTML5) en online video de speerpunten vormen. Wij zijn overtuigd dat relevantie binnen de displaymarkt nog kan verbeteren. Het op het juiste moment benaderen van je doelgroep is één, een  benadering met de meest relevante boodschap is twee, en daar zijn wij goed in.

Het Flashtalking platform kan middels full of self service worden ingezet, een combinatie is ook mogelijk. Uitgangspunt hierbij is een eenvoudig toegankelijke gebruikers interface die de complexiteit van techniek vereenvoudigt. Ons motto  luidt dan ook: Online Advertising Technology. Made Simple.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is de introductie van First Party Ad Serving. Traditionele ad serving is bekend als Third Party ad serving. First Party ad serving maakt gebruik van een subdomein in eigendom van de adverteerder waardoor de advertenties die worden vertoond lijken te worden geserveerd door de adverteerder - de First Party.

Dit levert voor de adverteerder veel voordelen op: uitgebreide data mogelijkheden, retargeting van tablet en mobile gebruikers en betere transparantie naar consumenten. Maar ook minder ad blocking en cookie verwijdering, data veiligheid en controle (geen gebruik door derden) en minder cookie opt-outs.

In een onlangs gehouden test hebben we voor een grote adverteerder 8% meer click conversies weten te attribueren over meerdere kanalen waaronder display, search, affiliate enzovoorts. Hiermee is het voor een adverteerder mogelijk om zijn CPA te verlagen, de tracking te verbeteren en zijn retargeting cookie pool te vergroten. 

www.flashtalking.com

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken