Postcode Loterij schenkt miljoenen voor vervolg Sweetie
- Bureaus
- 27 jan 2015 @ 09:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieFondsenwervingMaatschappijCampagnes
- 27 jan 2015 @ 09:35
- Redactie Bureaus
De Nationale Postcode Loterij schenkt ruim 3,8 miljoen voor ‘Sweetie 2.0', het vervolg op de veelbekroonde 'actie-campagne' van reclamebureau Lemz voor Terre des Hommes om webcamseks met kinderen de wereld uit te krijgen.
Terre des Hommes gaat samen met internationale specialisten een geavanceerde methode ontwikkelen om webcamseks met kinderen wereldwijd aan te pakken. Voor dit vervolg op de succesvolle campagne met het virtuele meisje Sweetie, krijgt de kinderrechtenorganisatie ruim 3,8 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij. Dat werd maandagavond 26 januari bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala.
Iedere dag opnieuw zijn honderdduizenden kinderen slachtoffer van webcamseks: de officiële schatting is dat wereldwijd op elk moment van de dag meer dan 750.000 mannen op het internet op zoek zijn naar seks met kinderen in ruim 40.000 openbare chat rooms. In 2013 ontmaskerde Terre des Hommes met behulp van het virtuele personage ‘Sweetie’ meer dan 1.000 mannen die op zoek waren naar webcamseks met kinderen. Met dit project toonde Terre des Hommes de omvang en de aard van dit relatief nieuwe fenomeen en dat een proactieve aanpak ervan werkt.
Ondanks de wereldwijde aandacht voor de Sweetie-campagne en het onderliggende probleem is het nog altijd te eenvoudig om kinderen op het internet voor seks te benaderen. Met het project ‘Sweetie 2.0: Webcamseks met kinderen de wereld uit’ pakt Terre des Hommes daarom door om voor eens en altijd af te rekenen met webcamseks met kinderen.
Met nationale en internationale specialisten wordt een nieuw, wereldwijd toepasbaar softwaresysteem ter bestrijding van webcamseks met kinderen ontwikkeld. Hiermee worden miljoenen mogelijke daders herkend en afgeschrikt. Het systeem wordt afgestemd op nationale en internationale kaders voor opsporing en vervolging. Ook wordt er uitgebreid wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de impact van deze preventieve aanpak.
'Het afschrikken van potentiele daders is technisch mogelijk, praktisch haalbaar en zeer urgent om dit snel groeiende fenomeen op een effectieve en efficiente manier aan te pakken', aldus projectmanager Hans Guijt van Terre des Hommes.
Lees ook:
* Mark Woerde (Lemz): 'Beter dan Sweetie kunnen we nog niet'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Sweetie
- onderzoek
- schenking
- webcamseks
- Nationale Postcode Loterij
- seks
- Terre des Hommes
- 8 miljoen
- Goed Geld Gala
- Lemz
- donatie
- pedofielen
- 3
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing