Renault speelt in op wintersport-buzz
- Bureaus
- 19 jan 2015 @ 10:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesInteractieVirale marketingMerken
- 19 jan 2015 @ 10:49
- Redactie Bureaus
Renault heeft haar nieuwe campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ gelanceerd. Op het online platform worden wintersportliefhebbers uitgedaagd de sneeuwhoogte te raden op 20 februari in Tignes, op basis van de actuele weersinformatie en een livestream van het skigebied. Hoofdprijs: een wintersportvakantie mét de Renault Captur Helly Hansen.
Het wintersportseizoen is weer in volle gang. Volgens de ANWB gaan er dit seizoen ongeveer 930.000 Nederlanders op wintersport. De sneeuwcondities zijn van essentieel belang voor een geslaagde vakantie op de skies en dagelijks bezoeken dan ook meer dan 100.000 unieke bezoekers de websites Sneeuwhoogte.nl en Wintersportweerman.nl.
Met de campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ speelt Renault in op de online buzz rondom het wintersportweer. De campagne om zichtbaarheid te creëren voor de Renault Captur Helly Hansen, de auto waarmee geen wintersportgebied onbereikbaar is, daagt heel Nederland en België uit te raden hoeveel sneeuw er op 20 februari 2015 om 15.00 uur ligt in het populaire Franse skidorp Tignes. De campagne is een samenwerking met het Noorse kledingmerk Helly Hansen en wordt ondersteund door radio, online en offline communicatie.
Iedereen kan op Raaddesneeuwhoogte.nl een voorspelling doen van de sneeuwhoogte. Op het platform staat het actuele weerbericht en een livestream van Tignes, waarop de voorspelling gebaseerd kan worden. De deelnemer die als eerste de voorspelling doet die het dichtst bij de daadwerkelijke sneeuwhoogte zit, wint een wintersportweekend voor vier personen naar Tignes met de Renault Captur Helly Hansen.
Credits:
Opdrachtgever: Renault Nederland (Jos van den Bergh en Inge Reichman) - Renault BeLux (Xavier Laporta en Myriam Baya)
Bureau: Dorst & Lesser
Creatie & copy: Dorst & Lesser
Development: Wirelab
Productiemaatschappij: Shoot the Rabbit
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- sneeuw
- campagne
- raad de sneeuwhoogte
- Renault
- skivakantie
- sneeuwhoogte
- winter
- wintersport
- Helly Hansen
- Dorst & Lesser
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing