Renault speelt in op wintersport-buzz

Renault speelt in op wintersport-buzz
  • Bureaus
  • 19 jan 2015 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesInteractieVirale marketingMerken

Renault heeft haar nieuwe campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ gelanceerd. Op het online platform worden wintersportliefhebbers uitgedaagd de sneeuwhoogte te raden op 20 februari in Tignes, op basis van de actuele weersinformatie en een livestream van het skigebied. Hoofdprijs: een wintersportvakantie mét de Renault Captur Helly Hansen.

Het wintersportseizoen is weer in volle gang. Volgens de ANWB gaan er dit seizoen ongeveer 930.000 Nederlanders op wintersport. De sneeuwcondities zijn van essentieel belang voor een geslaagde vakantie op de skies en dagelijks bezoeken dan ook meer dan 100.000 unieke bezoekers de websites Sneeuwhoogte.nl en Wintersportweerman.nl.

Met de campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ speelt Renault in op de online buzz rondom het wintersportweer. De campagne om zichtbaarheid te creëren voor de Renault Captur Helly Hansen, de auto waarmee geen wintersportgebied onbereikbaar is, daagt heel Nederland en België uit te raden hoeveel sneeuw er op 20 februari 2015 om 15.00 uur ligt in het populaire Franse skidorp Tignes. De campagne is een samenwerking met het Noorse kledingmerk Helly Hansen en wordt ondersteund door radio, online en offline communicatie.

Iedereen kan op Raaddesneeuwhoogte.nl een voorspelling doen van de sneeuwhoogte. Op het platform staat het actuele weerbericht en een livestream van Tignes, waarop de voorspelling gebaseerd kan worden. De deelnemer die als eerste de voorspelling doet die het dichtst bij de daadwerkelijke sneeuwhoogte zit, wint een wintersportweekend voor vier personen naar Tignes met de Renault Captur Helly Hansen. 

www.raaddesneeuwhoogte.nl

Credits:

Opdrachtgever: Renault Nederland (Jos van den Bergh en Inge Reichman) - Renault BeLux (Xavier Laporta en Myriam Baya)
Bureau: Dorst & Lesser
Creatie & copy: Dorst & Lesser
Development: Wirelab
Productiemaatschappij: Shoot the Rabbit 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken