Robert Withagen (Dorst & Lesser) over Renault-campagne 'Raad de sneeuwhoogte'

Robert Withagen (Dorst & Lesser) over Renault-campagne 'Raad de sneeuwhoogte'
  • Bureaus
  • 30 jan 2015 @ 16:46
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Interview

Renault lanceert de campagne Raad de Sneeuwhoogte in samenwerking met social media bureau Dorst & Lesser. Wij spreken Robert Withagen, Creative Director Dorst & Lesser, over de campagne.

Dag Robert, slecht wintersportseizoen, reden voor een goede campagne! Hoe is het met je?

Haha, veel sneeuw in het vooruitzicht, dus dat belooft gelukkig veel goeds voor mijn wintersportsportvakantie! Daarnaast zijn we op dit moment met veel vette campagnes bezig, zoals inderdaad de Raad de Sneeuwhoogte-campagne voor Renault Nederland en België. Tof om te zien dat deze campagne direct is gaan leven onder alle wintersportfanaten!
 
Wie is Dorst & Lesser, wat doen jullie, waar zitten jullie?
 
Dorst & Lesser is een social media bureau dat ik samen met Niels Oude Luttikhuis en Niels Verhoeven 4 jaar geleden heb opgezet. Wij hebben allen onze roots in de reclamewereld en zagen veel kansen om social media in te zetten voor merken. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en zijn we uitgegroeid tot een bureau met 12 man. Wij kicken op het vertellen én verspreiden van ijzersterke merkverhalen. Dit doen we voor verschillende A-merken, zoals Renault BeNeLux, transavia.com, Microsoft, Aperol en HUSK.
 
Wij zitten samen met het bloggersnetwerk Blogmij en YouTubenetwerk SocialInfluencers in één pand. Ons kantoor is dan ook een hangout voor veel online influencers. En dit levert veel kennisdeling op tussen influencers, ons team en de merken waarvoor we werken.

Hoe kwamen jullie bij de Raad de Sneeuwhoogte-campagne?
 
Renault heeft een speciale Renault Captur Helly Hansen editie uitgebracht. Een sportieve auto voor echte avonturiers. De briefing was simpel: bedenk een campagne om de Renault Captur Helly Hansen editie onder de aandacht te brengen bij de doelgroep in België en Nederland. De campagne was gepland in de eerste maanden van 2015, de link met wintersport had ik dan ook snel gemaakt. Op het online platform worden wintersportliefhebbers uitgedaagd de sneeuwhoogte te raden op 20 februari om 15.00 uur in Tignes op basis van de actuele weersinformatie en een livestream van het skigebied.

En het is niet jullie eerste samenwerking met Renault! Wat zijn andere campagnes die jullie voor hen hebben gedaan?
 
Met Renault hebben wij al 4 jaar een zeer intensieve samenwerking. We hebben aan de start gestaan van de social strategie voor het merk en denken mee hoe we het merk op vernieuwende wijze kunnen positioneren bij de consument. Wij beheren en maken alle content voor de verschillende social media kanalen van Renault & Dacia. Dit doen we sinds vorig jaar ook voor Renault BeLux.
Tijdens onze samenwerking hebben we al veel toffe campagnes voor Renault mogen uitvoeren. Zo hebben we de echte fans omarmd met een campagne over de Renault 4, waarbij je oma Hilda kon helpen bij het zoeken van haar sleutel. We hebben het proces van een proefrit maken vereenvoudigd met de introductie van de allereerste dealer op Facebook. En hebben we de Renault Design Award in het leven geroepen. Een wedstrijd tussen jonge Nederlandse designers die aan de hand van de designfilosofie van Renault, een lifestyle product ontwerpen. Ik denk dat het vertrouwen dat veel klanten in ons hebben, voorkomt uit het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee wij werken.

Social is waanzinnig gegroeid! Maar is het niet overrated? Moet elk bedrijf een Facebook-pagina en Instagram hebben?

Je bent niet direct social wanneer je een Facebookpagina hebt. Sterker nog, het draait helemaal niet om een Facebook of Instagrampagina. Het gaat er om dat je als bedrijf social bent en toffe dingen doet met en voor je doelgroep. Je moet mooie, relevante content maken waarmee je de doelgroep aanspreekt en met ze in contact kunt komen. Social media biedt merken de mogelijkheid om met beide benen midden in de doelgroep te gaan staan. Het brengt jouw merk tot leven, zorgt ervoor dat je als merk continue top of mind bent én blijft bij jouw doelgroep.

Hoe zal social media zich ontwikkelen in 2015?  
In 2015 verwacht ik een groei in de rol die paid media speelt binnen social media. Social biedt enorm goede advertising mogelijkheden en samen met goede content is dit een hele effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Video krijgt hierbij een steeds belangrijkere rol. Samen met Google zijn we bezig om een videostrategie te ontwikkelen voor merken als Renault.

Wat is het laatste nieuws?
 
Ik mag nog niet te veel verklappen, maar samen met transavia.com gaan we over een aantal weken een heel bijzondere vlucht maken!

www.dorstenlesser.nl

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken