Victor Knaap (MediaMonks): 'Esprix is goede mix van creativiteit en effectiviteit'

Victor Knaap (MediaMonks): 'Esprix is goede mix van creativiteit en effectiviteit'
  • Bureaus
  • 9 jan 2015 @ 08:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieAwardInterviewReclameStrategie

De inzending voor Esprix is gestart: tot 14 januari aanstaande kunnen campagnes worden ingestuurd. Esprix-jurylid Victor Knaap is ‘Main Monk’ bij MediaMonks. 'Marketeers moeten overzicht bewaren en lef tonen.'

Wat is volgens u de belangrijkste ontwikkeling van het afgelopen jaar in uw vak?

‘Het lijkt erop dat het afgelopen jaar bewezen heeft dat geen enkel mediatype afzonderlijk meer het gewenste effect bereikt. Een goede integratie van alle middelen (TV, online, social, mobiel) wordt key om je doelgroep en doelstelling te bereiken.’

Hoe beïnvloedt deze ontwikkeling uw werk?

‘Als productiebureau heeft dit een enorm effect. De verschillende uitingen moeten afzonderlijk hun werk doen en daarnaast elkaar versterken. Alleen al de productie van alle mobiele uitingen en applicaties is op alle fronten anders dan desktop campagnes, van concept, UX design, bouw tot aan de testtrajecten. De samenwerking tussen alle middelen vergt over de hele linie een geïntegreerde aanpak, voor marketeers, reclame- media en productiebureaus.’

Wat betekent dat voor uw bureau? Stuurt u op een andere manier uw team aan?

‘Als je mee wilt blijven spelen op het (inter)nationale toneel dan kun je maar een ding doen: stay curious en pas je zo snel mogelijk aan! Een ding is zeker volgend jaar komen er zeker weer allerlei nieuwe technieken, toepassingen en platformen die geïntegreerd moeten worden in de gehele campagne.’

Wat moeten de marcom-professionals van morgen kunnen?

‘Overzicht behouden en lef tonen. Als marketeer moet je het goede idee kunnen herkennen, daar vervolgens vol voor gaan staan en dan in de executie over alle middelen bewaken dat er een consequente boodschap is, zonder dat je een eenheidsworst er van maakt. Geef elk platform een eigen rol.’

Wat hoopt u bij de inzendingen in uw categorie aan te treffen?

‘Ik ga mij uiteraard voornamelijk focussen op het digitale gedeelte van de campagnes. Ik hoop dat er inzendingen zijn waar het Big Idea niet alleen is doorvertaald op desktop en mobiel maar dat het echt gebruik maakt van het platform en iets bijdraagt voor de gebruiker. Daarnaast ben ik als productie-man natuurlijk extra scherp op de kwaliteit van de uitvoering.’

Wat is uw motivatie om deel te nemen als jurylid?

‘Mijn jury (Esprix-jury Financial) is een interessante groep met mensen van bureaus en adverteerders. Het is altijd goed om zo veel mogelijk werk te zien. Esprix vind ik in Nederland een van de meest interessante prijzen.’

Waarom zouden merken en bureaus met de Esprix mee moeten doen?

‘De Exprix is een interessante mix tussen creativiteit en effectiviteit. Het is geen lamp die echt op Craft en het Concept beoordeeld wordt, en hoewel het resultaat uiterst belangrijk is hoef je beduidend minder papierwerk in te leveren dan een Effie. Ik denk ook dat het werk zodanig bekeken gaat worden door de jury. Op effeciviteit, creativiteit en kwaliteit van de uitingen.’

www.esprix.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken