3sixtyfive werkt voor poppenmerk Baby Born
- Bureaus
- 9 feb 2015 @ 10:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DigitaalMerkenSocial mediaStrategie
- 9 feb 2015 @ 10:20
- Redactie Bureaus
Digitaal bureau 3sixtyfive gaat aan de slag voor het bekende poppenmerk Baby Born. Het bureau kreeg de opdracht om de social strategie te ontwikkelen en pakt het day to day content- en community management op voor de Benelux, evenals de ondersteunende social advertising.
Baby Born-licentiehouder MGA Entertainment koos voor 3sixtyfive nadat het bureau het speelgoedmerk Little Tikes met succes op social introduceerde in 2014.
Allereerst is voor Baby Born een contentstrategie ontwikkeld die gericht is op moeders met dochters van ongeveer 0 tot 7 jaar: een groep die zeer actief is op social media. De contentstrategie heeft als doel relevante en aantrekkelijke content te creëren voor zowel moeder als dochter met haar pop. In februari is 3sixtyfive gestart met de Facebook-pagina voor de Benelux. Hiervoor wordt nu dagelijks content geproduceerd, welke wordt ondersteund door social advertising.
Sinds de introductie in 1991 heeft Baby Born maar liefst 14 miljoen poppen verkocht. De unieke pop beschikt over acht levensechte functies waardoor het moeder-dochter rollenspel versterkt wordt; het speelmaatje waarmee kinderen urenlang plezier hebben.
Al jaren staan poppen bovenaan het verlanglijstje van elk meisje, aldus MGA. Zelfs in de tijd van smartphones, tablets en games, blijft het spelen met poppen de populairste activiteit voor 74% van meisjes tussen 4 en 5 jaar oud (onderzoek in opdracht van producent Zapf Creation).
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing