Buro Selfie richt zich exclusief op selfie-campagnes

Buro Selfie richt zich exclusief op selfie-campagnes
  • Bureaus
  • 19 feb 2015 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwkomersStrategieMobileSocial mediaOnline

You love it or hate it: selfies. Feit is dat deze ijdelheid niet meer is weg te denken uit het straatbeeld en onze timeline. Steeds meer merken tuigen een selfie-campagne op om hun doelgroep aan te spreken, maar dat gebeurt veelal zonder visie of doel. Daarom is nu Buro Selfie opgericht, dat zich uitsluitend richt op het ontwikkelen van selfie-campagnes.

De oprichters van Buro Selfie zijn Lauren Parg en Sasha de Groot. Zij zien de trend dat steeds meer merken 'iets' willen met selfies, maar niet precies weten hoe ze dit bij hun algemene communicatiestrategie kunnen laten aansluiten. Terwijl andere selfie-campagnes hebben aangetoond dat dit wel degelijk kan.

Parg en De Groot zien twee belangrijke overeenkomsten bij selfie-campagnes: ze zorgen voor een hoge betrokkenheid en mobiliseren veel mensen, ook voor de lange termijn. Volgens Lauren Parg raakt een merk daarmee de kern van social media: "Vrijwel alle merken hebben op social media het doel om engagement te verhogen onder veel verschillende gebruikers. Een succesvolle selfie-campagne past daarom voor veel merken bij de social media doelstellingen."

De Groot en Parg hebben bewust geen fullservice communicatiebureau opgericht. 'Merken zijn op zoek naar specialistische bureaus en wij geloven ook niet dat één partij alles perfect kan', zegt Parg. 'Voor ons is het voordeel dat we daardoor de kosten laag kunnen houden.' Parg heeft nog één wijze raad voor merken: staar je niet blind op selfies. 'Doe het alleen als het past bij je doelgroep en doelstellingen en als je social media omarmt als organisatie.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken