Donatie-campagne War Child van Etcetera en Red Urban: 'Download de oorlog uit een kind'

Donatie-campagne War Child van Etcetera en Red Urban: 'Download de oorlog uit een kind'
  • Bureaus
  • 25 feb 2015 @ 17:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileMVOActiesCampagnesMaatschappij

Etcetera en Red Urban hebben in opdracht van T-Mobile een donatiecampagne voor War Child ontwikkeld: ‘Download de oorlog uit een kind’. Via een speciale actiesite kunnen donateurs voor een klein bedrag symbolisch een vreselijke herinnering uit een kind halen. Met deze campagne viert T-Mobile het 10-jarig hoofdsponsorschap van War Child.

Met de actie ‘Download de oorlog uit een kind’ wil T-Mobile zoveel mogelijk donaties ophalen om nog meer oorlogskinderen te kunnen helpen. Om symbolisch oorlogsherinneringen uit een kind te halen, wordt in de campagne gebruikgemaakt van een virtueel oorlogskind dat vol zit met verschrikkelijke herinneringen.

Met elke donatie wordt er een herinnering verwijderd. De herinneringen van het kind worden hiermee steeds vrolijker. Via de campagnesite kunnen donateurs ook hun eigen favoriete jeugdherinnering delen en zo meer bekendheid geven aan de actie. Ook vertelt T-Mobile-gezicht Ali B over zijn eigen jeugdherinneringen.

Spectaculair onderdeel van de campagne is een 5 meter hoog beeld van het symbolische kinderhoofd, waarin oorlogsbeelden worden geprojecteerd. Dit beeld staat opgesteld naast het Centraal Station van Den Haag. Om aandacht aan de campagne te geven worden in één van de grootste eDM-campagnes ooit ruim twee miljoen T-Mobile-klanten aangeschreven om ook een bijdrage te leveren. Wat begon als een briefing voor eDM-campagne, groeide uit tot een grote multimediale fundraising campagne.

War Child zet zich in om kinderen in oorlogsgebieden op te vangen en hen te helpen bij het verwerken van de trauma’s die zij hebben opgelopen. De vele internationale brandhaarden, van Soedan tot Syrië, maken hulp aldaar urgenter dan ooit.

Credits

Creatie: Etcetera & Red Urban
Opdrachtgever: T-Mobile i.s.m. War Child
Vormgeving website: Maarten Versteege
Productie website: Magic Bullet
Productie animatie: Mini Vegas
Productie installatie: Hollandse Handen  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken