Eric Heres (Achmea) partner bij Virtus Communications

Eric Heres (Achmea) partner bij Virtus Communications
  • Bureaus
  • 11 feb 2015 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMediastrategieCommunicatiePR

Eric Heres, nu groepsdirecteur Communicatie & MVO bij verzekeraar Achmea, wordt mede-eigenaar en partner bij Virtus Communications. Samen met oprichter Frank Peters vormt hij vanaf 1 april het team van dit adviesbureau voor het bouwen en beschermen van reputaties en crisiscommunicatie, dat werkt voor marktleiders in onder meer de finance, zorg, food/agri en onderwijs/cultuur.

Heres heeft ruim 25 jaar ervaring in corporate communicatie. Hij is momenteel groepsdirecteur Communicatie & MVO bij Achmea. Daarvoor bekleedde hij soortgelijke functies bij FrieslandCampina, Wolters Kluwer en AkzoNobel. Ook was hij verantwoordelijk voor de communicatie bij de vakcentrale CNV en werkzaam in de regionale dagbladjournalistiek (Tubantia).

Eric Heres heeft veel ervaring met het bouwen en beschermen van reputaties van high profile ondernemingen en merken. Tot zijn specialismen behoren corporate reputatiemanagement, counseling van Raden van Bestuur, crisis- en issuemanagement. Ook heeft hij veel ervaring met complexe communicatie bij (inter)nationale fusies, overnames, reorganisaties en desinvesteringen.

Daarnaast heeft Heres zijn sporen verdiend met het vernieuwen, professionaliseren en stroomlijnen van communicatieafdelingen. Samen met zijn teams heeft hij prijzen gewonnen zoals een Sabre Award, Magneet, SponsorRing, Giraffe en Sijthoff-prijs. 

Frank Peters, die voorheen leiding gaf aan Porter Novelli Nederland, richtte Virtus Communicatons vorig jaar op. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken