Keadyn neemt belang in internetbureau Mangrove
- Bureaus
- 23 feb 2015 @ 11:23
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InteractieZakelijkStrategie
- 23 feb 2015 @ 11:23
- Redactie Bureaus
De Nederlandse investeerder Keadyn heeft een belang verworven in internetbureau Mangrove. Hiermee wordt het een strategische investeringspartner van Mangrove. Het internetbureau kan nu een volgende stap zetten in de ontwikkeling van webproducten met een optimale ‘digital user experience’.
Internetbureau Mangrove heeft vestigingen in Rotterdam en Amsterdam en een team van in totaal 40 medewerkers. Zij is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites en apps met de beste digitale gebruikerservaring en ondersteunt haar opdrachtgevers met online marketingactiviteiten. Keadyn is een onafhankelijke Nederlandse investeringsmaatschappij die tot doel heeft om de groei binnen sterke bedrijven te versnellen. Het meest recente wapenfeit is de verkoop van startup Nestpick aan het Duitse Rocket Internet.
Martijn Don, eigenaar van Keadyn: 'Mangrove is een mooi bedrijf met een uitstekende reputatie en een indrukwekkend klantenportfolio. Met alles wat Mangrove te bieden heeft, kunnen wij onze participaties beter ondersteunen op het gebied van conceptontwikkeling, design, technologie en online marketing. Daarnaast zien we uitstekende mogelijkheden voor Mangrove om significant te groeien de komende jaren. Daar willen we graag aan bijdragen. Door het huidige team is er een uitstekende basis gelegd. Wij gaan ons samen met hen inspannen om de groeiambitie waar te kunnen maken.'
Roel Schiefelbusch, managing partner van Mangrove: 'De vraag naar websites en apps die de beste gebruikerservaring bieden, zal alleen maar groeien. Daarbij wordt snelheid steeds belangrijker, en dat is precies waar Mangrove goed in is: voor de troepen uitlopen in de adoptie van nieuwe technieken en zo flexibel en snel kunnen inspelen op klantwensen. Om aan de vraag te kunnen voldoen zetten we in op versnelde groei, waarbij sterk gefocust wordt op de instroom van high potentials. Deze high potentials worden intern bij Mangrove verder opgeleid.'
Mangrove wil zich met deze investering de komende jaren verder op de kaart zetten als leidend digital user experience-bureau. “De rol van internetbureaus verandert en daar spelen we op in. Wij vervullen steeds vaker de rol van ‘director of user experience’. Klanten hebben zelf experts of developmentteams in huis en door met hen samen te werken en onze kennis in te brengen, komen we steeds dichter tegen organisaties aan te zitten. Onze focus ligt de komende jaren op het verder uitbouwen van dit soort vormen van samenwerking,” aldus Schiefelbusch.
Het is niet alleen de kapitaalinjectie die Mangrove naar een hoger plan tilt. In Keadyn vindt zij een partner die naast kapitaal ook strategische waarde toevoegt. Volgens Schiefelbusch sluit de ambitie van Mangrove goed aan op het portfolio van Keadyn. Door samen te werken, ontstaat synergie: 'De investeringspartner brengt veel kennis, ervaring en een netwerk mee, waar wij van kunnen profiteren. Dat gaat onze groei absoluut versnellen.'
Keadyn is een onafhankelijke investeringsmaatschappij uit Rotterdam die zich richt op het supporten van snelgroeiende bedrijven. Keadyn zorgt hierbij voor het perfecte klimaat om haar participaties te laten accelereren. De oprichters van Keadyn zijn ervaren ondernemers met kennis op het gebied van onder andere investeringen, strategie-ontwikkeling, business development, groeiversnelling en exit-strategieën.
Mangrove is een internetbureau met Rotterdamse wortels, dat is opgericht in 1997. Inmiddels heeft het bureau ook een vestiging in Amsterdam. Mangrove ontwerpt en ontwikkelt het apps, responsive websites, online platformen en verzorgt het de online marketing voor opdrachtgevers als KNMI, KwikFit, VARA en de Lotto.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing