John Meulemans (3sixtyfive) over campagne BABY born

John Meulemans (3sixtyfive) over campagne BABY born
  • Bureaus
  • 13 feb 2015 @ 10:50
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Interview

Het digitale bureau 3sixtyfive, gespecialiseerd in digital en social, gaat aan de slag voor het iconische poppenmerk BABY born. Wij spreken mede-oprichter John Meulemans over 3sixtyfive en de campagne voor BABY born.

Dag John, 3sixtyfive gaat lekker! Hoe is het met je, kun je de drukte nog aan? 

Zeker, alles gaat goed! Na een aantal jaar bureau-ervaring ben je wel gewend aan piekmomenten, bovendien geven nieuwe opdrachten altijd veel energie.

Wie is 3sixtyfive, wat doen jullie, waar zitten jullie?

3sixtyfive is het bureau van de toekomst, alleen dan vandaag. Wij geloven dat innovatie in marketing mensen en merken dichterbij brengt. Iedereen die bij ons werkt, heeft dan ook die vernieuwing in zijn DNA. Geen creatief idee zonder een gezonde dosis technologie. Mathmen meets Madmen zou je kunnen zeggen. En dat doen we vanuit Amsterdam aan Zee. Haarlem dus.

En nu aan de slag voor BABY born, grote klant! Wat houdt de campagne en strategie in?

De strategie is er op gebaseerd om zowel moeder en kind aan te spreken. Enerzijds putten we inspiratie uit de kind-pop relatie, aan de andere kant brengen we op aansprekende manier relevantie informatie naar de moeder. Volgens mij heb ik nu net niet teveel gezegd... We richten ons in eerste instantie op een aanwezigheid het hele jaar door op social (vandaar onze naam) en daarbovenop passen campagnes om de doelgroep extra te activeren.

Ik quote jullie website: "Content is King, Context is God". Kun je dit toelichten John?

Jazeker. Mooie content slaat pas aan als het relevant is voor de doelgroep. Zo niet, kun je deze juist wegjagen van je community, fanbase of blog. Zo hebben wij een dienst 'Brand Ears' waarbij we via slimme inzet van monitoring software waardevolle inzichten van het sociale web halen. En die inzichten gebruiken we voor digitale strategieën, maar ook voor campagnes en contentplannen. 

Hoe zal social media zich nog verder in 2015 ontwikkelen volgens jou?

Het zal nog meer versplinteren. Waar Facebook een steeds ouder publiek krijgt, zal dit effect ook overslaan op netwerken waar de jeugd nu nog heenvlucht, zoals Instagram. En die vinden weer nieuwe niche netwerken en apps. Tegelijk verdwijnt social media aangezien het integraal onderdeel is van internet zelf. 

Wat is het laatste nieuws?

Meer een ontwikkeling...adverteerders zullen echt meer moeten gaan betalen om hun doelgroep te bereiken via social media, aangezien het organisch bereik van bijvoorbeeld Facebook steeds meer terugloopt. Daar komt bij kijken dat sociale netwerken ook weten wat ze waard zijn. Kijk maar naar Snapchat met hun $750.000 voor een advertentie!

3sixtyfive.co

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken