LVTPR strategische PR-partner van SolarWatt
- Bureaus
- 12 feb 2015 @ 10:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PRMaatschappijMVOCommunicatie
- 12 feb 2015 @ 10:48
- Redactie Bureaus
SolarWatt, producent van zonnepanelen en intelligente energiesystemen, kiest LVTPR als strategische PR-partner. Het bedrijf is voor 90% in handen van investeerder Stefan Quandt, onder andere grootaandeelhouder van BMW.
SolarWatt ontwikkelt decentrale energieoplossingen waarbij zonnepanelen, opslag en energiemanagement een geïntegreerd energiesysteem vormen voor huishoudens en bedrijven. In partnerschap met BMW i, de elektrische tak van de autofabrikant, wordt dit energiesysteem aangeboden in combinatie met elektrische auto’s, zoals de BMW i3 en de BMW i8.
LVTPR speelt een belangrijke rol bij de PR-activiteiten die nodig zijn om SolarWatt – in Nederland voortgekomen door een overname van Centrosolar – tot de kwalitatieve standaard in de Nederlandse markt te maken.
SolarWatt zal samen met LVTPR de discussie aanzwengelen over de kwaliteit van en sterke verschillen in zonnepanelen. Het aantal aanbieders van zonnepanelen is geëxplodeerd: meer dan zevenhonderd aanbieders begeven zich in deze nog onvolwassen markt.
'Er is bij consumenten veel onduidelijkheid als het om zonnepanelen gaat. Er worden veel onwaarheden verkondigd en de consument weet nog steeds niet goed op welke aspecten men moet letten', zegt Erik de Leeuw, commercieel directeur van SolarWatt. 'Door heldere informatie en communicatie kunnen we werken aan eerlijke vergelijkingen van zonnepanelen.'
SolarWatt is een van de Duitse pioniers in zonne-energie en ontwikkelt fotovoltaïsche panelen, kortweg PV-panelen of zonnepanelen die het mogelijk maken zonne-energie in elektriciteit om te zetten. Het bedrijf werd in 1993 opgericht en produceert innovatieve kwaliteitsproducten. Met hoogwaardige zonnepanelen mede als intelligente energiesystemen richt het bedrijf zich op de particuliere en zakelijke markt. Sinds 2014 is SolarWatt met de overname van Centrosolar in de Benelux actief als pionier met de eerste geïntegreerde energiesystemen.
LVTPR is een PR- en communicatieadviesbureau dat werkt voor ruim zeventig klanten in uiteenlopende sectoren in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. Vanuit vestigingen in Amsterdam, Brussel (België) en Bunnik ondersteunt het bureau bedrijven in doelgroepgerichte communicatie: van strategie en concept tot en met de uitvoering, en van traditionele tot en met social media. LVTPR werkt voor klanten als Fitbit, Harley-Davidson, Henkel, Sonos, Swarovski Optik en The North Face.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing