LVTPR strategische PR-partner van SolarWatt

LVTPR strategische PR-partner van SolarWatt
  • Bureaus
  • 12 feb 2015 @ 10:48
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRMaatschappijMVOCommunicatie

SolarWatt, producent van zonnepanelen en intelligente energiesystemen, kiest LVTPR als strategische PR-partner. Het bedrijf is voor 90% in handen van investeerder Stefan Quandt, onder andere grootaandeelhouder van BMW.

SolarWatt ontwikkelt decentrale energieoplossingen waarbij zonnepanelen, opslag en energiemanagement een geïntegreerd energiesysteem vormen voor huishoudens en bedrijven. In partnerschap met BMW i, de elektrische tak van de autofabrikant, wordt dit energiesysteem aangeboden in combinatie met elektrische auto’s, zoals de BMW i3 en de BMW i8.

LVTPR speelt een belangrijke rol bij de PR-activiteiten die nodig zijn om SolarWatt – in Nederland voortgekomen door een overname van Centrosolar – tot de kwalitatieve standaard in de Nederlandse markt te maken.

SolarWatt zal samen met LVTPR de discussie aanzwengelen over de kwaliteit van en sterke verschillen in zonnepanelen. Het aantal aanbieders van zonnepanelen is geëxplodeerd: meer dan zevenhonderd aanbieders begeven zich in deze nog onvolwassen markt.

'Er is bij consumenten veel onduidelijkheid als het om zonnepanelen gaat. Er worden veel onwaarheden verkondigd en de consument weet nog steeds niet goed op welke aspecten men moet letten', zegt Erik de Leeuw, commercieel directeur van SolarWatt. 'Door heldere informatie en communicatie kunnen we werken aan eerlijke vergelijkingen van zonnepanelen.'

SolarWatt is een van de Duitse pioniers in zonne-energie en ontwikkelt fotovoltaïsche panelen, kortweg PV-panelen of zonnepanelen die het mogelijk maken zonne-energie in elektriciteit om te zetten. Het bedrijf werd in 1993 opgericht en produceert innovatieve kwaliteitsproducten. Met hoogwaardige zonnepanelen mede als intelligente energiesystemen richt het bedrijf zich op de particuliere en zakelijke markt. Sinds 2014 is SolarWatt met de overname van Centrosolar in de Benelux actief als pionier met de eerste geïntegreerde energiesystemen.

LVTPR is een PR- en communicatieadviesbureau dat werkt voor ruim zeventig klanten in uiteenlopende sectoren in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. Vanuit vestigingen in Amsterdam, Brussel (België) en Bunnik ondersteunt het bureau bedrijven in doelgroepgerichte communicatie: van strategie en concept tot en met de uitvoering, en van traditionele tot en met social media. LVTPR werkt voor klanten als Fitbit, Harley-Davidson, Henkel, Sonos, Swarovski Optik en The North Face. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken