Reebok voert campagne tegen (te) perfecte fitness-selfie

Reebok voert campagne tegen (te) perfecte fitness-selfie
  • Bureaus
  • 26 feb 2015 @ 13:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSocial mediaTrendsCampagnes

Reebok wil in zijn nieuwe campagne sporters aanmoedigen om buiten hun comfortzone te treden. 'Be More Human', zo luidt de pay-off, die onder meer gestalte krijgt in de sfeervideo 'Freak Show, vol superfanatieke sporters die pijn, regen en modder trotseren. 'Be More Human' is ook een online platform. Via een speciale actie verzet Reebok zich tegen de perfecte fitness-selfie: deel je rauwe sportfoto via de hashtag #breakyourselfie.

Al in 2014 introduceerde Reebok een speciaal symbool: de Reebok Delta. De drie zijdes van de delta vertegenwoordigen de fysieke, mentale en sociale verandering die de fitness-lifestyle teweeg brengt. Fitness brengt je volle potentieel als mens naar boven en met de nieuwe boodschap ‘Be More Human’ presenteert Reebok aan de wereld de grootste uitdaging so far. Word een betere, sterkere versie van jezelf, oftewel: méér mens.

In 2015 onderstreept Reebok het belang van buiten je comfortzone treden. Tough fitness, oftewel rauw en écht trainen. In onze door technologie gedomineerde wereld worden we overspoeld door gemanipuleerde beelden. Reebok eert de mensen die écht zijn. De mensen die hard en rauw trainen. Dit zijn de mensen voor wie fitness meer is dan trainen voor een mooi plaatje. Voor deze mensen betekent fitness trainen voor een gezonder lichaam, een gezondere geest én spirit. Dankzij fitness worden ze betere ouders, leiders, leraren, partners, kortom: een betere, sterkere versie van zichzelf.

Tough fitness: stap uit je comfortzone

'Reebok gelooft dat uit je comfortzone stappen je sterker maakt en dat je daardoor niet alleen fysiek, maar ook mentaal en sociaal transformeert', stelt Matt O’Toole, brand president van Reebok. 'Door jezelf een dergelijke lifestyle aan te meten, kom je terecht in een community van mensen met dezelfde doelstelling: een betere versie van zichzelf worden. Wij zijn ervan overtuigd dat als we onszelf uitdagen, we niet alleen ons lichaam maar ons hele leven veranderen.'

De Reebok-film ‘Freak Show’ is een overweldigende video die laat zien wat toewijding en discipline betekenen. Bekijk de video hieronder. 

Yan Martin, vice president global brand communications van Reebok: 'De nieuwe generatie atleten zijn niet de professionele topsporters, maar mensen zoals jij en ik. Het zijn de mensen die zichzelf dag in dag uit uitdagen om beter en sterker te worden. Voor ons zijn deze atleten inspirerende voorbeelden om ook het beste uit onszelf te halen.'

Online platform 'Be More Human'

‘Be More Human’ is een online platform waar je als fitness enthousiasts toegang krijgt tot tools en test om te ontdekken hoe je jezelf constant kunt uitdagen en verbeteren. De eerste test in de wereld die jouw ‘humanness’ kwalificeert. Je bent op een feestje. Met welke interessante gasten ga je een gesprek aan? De topatleet, brandweerman, voedingsdeskundige of romanschrijver? En wat zegt dat over jouw ‘human score’?

Reebok is een uitdaging gestart 'om na te denken wat schoonheid nou echt is en een aanmoediging om fitness enthousiasts te rebelleren tegen de perfecte fitness-selfies'. De opdracht: post een selfie die laat zien wat hard, écht hard trainen doet met je looks en tag deze met #breakyourselfie. Deze actie sluit aan op het Reebok-credo: 'Fitness gear to go beyond your comfortzone.' Twitter staat inmiddels vol met stoere sporters. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken