XXS en Merktroubadour creëren viraal succes voor Dirk
- Bureaus
- 25 feb 2015 @ 11:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VideoSocial mediaMediaOnlineVirale marketing
- 25 feb 2015 @ 11:29
- Redactie Bureaus
Reclamebureau XXS heeft voor zijn klant Dirk van den Broek een online video geproduceerd waarmee de supermarkt treffend inhaakt op het succesvolle tv-programma Boer Zoekt Vrouw. Om de virale werking van de video te stimuleren schakelde XXS een relatief nieuw PR-bureau in. Merktroubadour mocht zijn expertise bewijzen en realiseerde binnen één week ruim 450.000 views.
Binnen de inhaakvideo doet supermarktketen Dirk van den Broek onder het motto ‘Boerenkool zoekt vrouw’ zijn boerenkool flink in de aanbieding. Bekijk hier de video van XXS voor Dirk.
Het virale effect van de video is gestimuleerd door een specifieke media-benadering. Merktroubadour definieerde verschillende relevante mediagroepen, waaronder culinaire blogs, vakmedia, lifestyle-blogs en jongerenmedia, en speelde binnen een persoonlijk begeleidend schrijven in op de redactionele behoefte van elk individuele groep. Via deze werkwijze blijkt een en dezelfde video voor verschillende journalisten en bloggers interessante content. Voor extra online exposure is er samengewerkt met het influential marketingbureau WeAreFirst.
Reclamebureau XXS en PR-bureau Merktroubadour hebben na deze succesvolle case de wens uitgesproken om in de toekomst vaker met elkaar samen te werken.
Het werken voor challengers heeft het DNA van XXS gevormd. Het maakt wie zij zijn. Het bepaalt hun cultuur, hun drive, hun manier van werken. Samengevat in vier woorden staat XXS voor: Challenge, Conversie, Connectie, Common ground.
Het PR- en contentbureau Merktroubadour is in maart 2014 opgericht door de PR-specialisten Rianne de Vries en Oscar den Ouden. Het bureau brengt merkverhalen op creatieve wijze onder de aandacht van de doelgroep en werkt daarvoor vaak samen met reclame- en mediabureaus. Gelijk aan een troubadour werkt Merktroubadour niet vanuit één vaste locatie, maar vaak vanuit de klant of bureaus met wie zij samenwerken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- stamppot
- Merktroubadour
- stampen
- viral
- WeAreFirst
- XXS
- Dirk van den Broek
- bureau
- Boer Zoekt Vrouw
- Dirk
- boerenkool
- video
- reclamebureau
- BZV
- marketing
- online
- PR
- inhaker
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing