ADCN presenteert Lamp-nominaties en nieuw festival

ADCN presenteert Lamp-nominaties en nieuw festival
  • Bureaus
  • 4 mrt 2015 @ 20:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameBrandingAwardCreatieEvenement

De Art Directors Club Nederland (ADCN) heeft de nominaties voor de Lampen 2015 feestelijk bekendgemaakt. Tegelijk presenteerde de ADCN zijn plannen voor een klein festival rondom de Lampen.

MarketingTribune heeft alle nominaties overzichtelijk op een rij gezet. DDB & Tribal Amsterdam en N=5 hebben meeste nominaties, met elk 16. FHV BBDO volgt met 15 nominaties, Achtung! en Dawn met 10, Publicis met 9, TBWA\Neboko met 6. Fitzroy, JWT Amsterdam, Lemz en MediaMonks hebben allemaal 5 nominaties. Het volledige overzicht, van de totaal 183 nominaties, is te vinden op adcn.nl. De jaarlijkse uitreiking van bronzen, zilveren en gouden Lampen vindt plaats op dinsdag 7 april in Paradiso. De nominaties van de Young Talent Lamp, in samenwerking met JongeHonden en SIRE, worden binnenkort bekendgemaakt.

De ADCN presenteerde tevens een nieuw, klein Lampen Festival met een paar nieuwe inhoudelijke activiteiten. Op 7 april organiseert het voltallige ADCN bestuur ‘Illuminating Talks', een middagprogramma met verschillende parallel sessies en gastsprekers over ‘creative breakthroughs’, ter inspiratie van zowel voor marketeers als creatieven. Deze middag vindt plaats in De Hallen Studios in Amsterdam.

Op 8 april, van 12 tot 14 uur op de Westergasfabriek, zijn er Jury Feedback Sessies voor alle inzenders. De jury’s zullen hun observaties en aanbevelingen per categorie toelichten, en in gesprek gaan met creatieve teams over hun werk. Om een cultuur van leren en feedback te bevorderen, zal de ADCN in samenwerking met onder meer de D&AD in London en THNK, the Amsterdam School of Creative Leadership, gratis verschillende professionele trainingen aanbieden aan de creatieven die naar de feedback sessies komen.

Ten slotte nodigt de ADCN de winnaars van de Gouden Lampen, creatieve teams samen met hun klanten, uit om de lessen achter en de totstandkoming van hun werk te delen met de top van marketing Nederland. Het 'Creative Gold Stories'-event vindt plaats bij Heineken, verkozen tot Creative Marketer of the Year bij Cannes Lions in 2015. De sessie wordt geopend door Mark van Iterson, lid van het ADCN bestuur en Global Head of Design & Concept bij Heineken, en Gianluca Ditondo, Senior Director Global Heineken Brand. Het doel van deze sessie is om het succes achter creatieve samenwerkingen te ontleden, het beste creatieve talent en werk van Nederland zichtbaarder te maken, en marketing Nederland creatiever te maken.

Managing Director Dinesh Sonak: 'Wij zijn bijzonder verheugd met een gezonde groei qua inzendingen en nieuwe inzenders voor de Lampen, met name in de nieuwe categorieën Digital Design en Media & Branded Content. Hiervoor wil ik graag partners als Dutch Digital Design en MWG bedanken. Ook in Product & Packaging Design hebben wij een nieuwe doelgroep bereikt. Het aantal nominaties is in vergelijking met het aantal inzendingen gelijk gebleven, ondanks een zwaardere en internationale jury. In de breedte is er veel origineel en innovatief werk gemaakt.'

In de komende dagen en weken zal de ADCN meer bekend maken over het programma van het Lampen Festival. Doel is om het moment en platform van de Lampen te gebruiken voor inhoudelijke verdieping en reflecties rondom het thema 'Creativiteit', zowel voor de creatieve als marketing/media community. Sonak: 'Het is de start van iets wat wij in 2016 groter willen maken, als de ADCN 50 jaar bestaat.' 

Bekijk alle ADCN-nominaties 2015 hier

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken