Belastingdienst en JWT Amsterdam proberen aangifte gemakkelijker te maken
- Bureaus
- 2 mrt 2015 @ 00:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsConsumentenReclameCommunicatie
- 2 mrt 2015 @ 00:07
- Redactie Bureaus
Wie deze zondag aangifte wilde doen, stuitte op een oververhitte site van de Belastingdienst. Toch doet de overheid er alles aan om het de gebruiker gemakkelijker te maken. Er is zelfs een grootschalige aangiftecampagne opgestart, geproduceerd door reclamebureau JWT Amsterdam. Ongeacht de haperende website luidt het credo van de nieuwe campagne: 'De belastingaangifte, daar maak je even tijd voor.' Met een nu al epische huilende zeeleeuw in de hoofdrol.
In de nieuwe commercial van de Belastingdienst wordt de bijzondere vriendschap met deze zeeleeuw door de aangifte even op de proef gesteld. Niet lang, want aangifte doen is tegenwoordig zo gebeurd. JWT Amsterdam ontwikkelde de campagne voor de Belastingaangifte 2014, waarbij naast tv ook radio, online en outdoor worden ingezet. De campagne is deze zondag van start gegaan.
Credits
Klant: Belastingdienst
Bureau: JWT Amsterdam
Creative director: Bas Korsten
Strategy director: Jan Bouts
Art: Henk Jantz
Copy: Edwin van Kuilenburg
Business director: Lisa Mérelle
Verantwoordelijk bij klant: Jikke van der Putte, Marc Kruijtzer, Gea Wolfslag, Angela Verkade
Productiemaatschappij: RSA Films (Garfield Kempton, Sophie Merchant)
Postproductie: Hectic Electric
Regisseur: Trevor Melvin
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- belasting
- zeeleeuw
- jaaropgave
- Belastingdienst
- overheid
- reclame
- communicatie
- JWT Amsterdam
- down
- wachten
- aangifte
- campagne
- website
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing