Belastingdienst en JWT Amsterdam proberen aangifte gemakkelijker te maken

Belastingdienst en JWT Amsterdam proberen aangifte gemakkelijker te maken
  • Bureaus
  • 2 mrt 2015 @ 00:07
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsConsumentenReclameCommunicatie

Wie deze zondag aangifte wilde doen, stuitte op een oververhitte site van de Belastingdienst. Toch doet de overheid er alles aan om het de gebruiker gemakkelijker te maken. Er is zelfs een grootschalige aangiftecampagne opgestart, geproduceerd door reclamebureau JWT Amsterdam. Ongeacht de haperende website luidt het credo van de nieuwe campagne: 'De belastingaangifte, daar maak je even tijd voor.' Met een nu al epische huilende zeeleeuw in de hoofdrol.

In de nieuwe commercial van de Belastingdienst wordt de bijzondere vriendschap met deze zeeleeuw door de aangifte even op de proef gesteld. Niet lang, want aangifte doen is tegenwoordig zo gebeurd. JWT Amsterdam ontwikkelde de campagne voor de Belastingaangifte 2014, waarbij naast tv ook radio, online en outdoor worden ingezet. De campagne is deze zondag van start gegaan.

Credits

Klant: Belastingdienst
Bureau: JWT Amsterdam
Creative director: Bas Korsten
Strategy director: Jan Bouts
Art: Henk Jantz
Copy: Edwin van Kuilenburg
Business director: Lisa Mérelle
Verantwoordelijk bij klant: Jikke van der Putte, Marc Kruijtzer, Gea Wolfslag, Angela Verkade
Productiemaatschappij: RSA Films (Garfield Kempton, Sophie Merchant)
Postproductie: Hectic Electric
Regisseur: Trevor Melvin



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken