FHV BBDO maakt allereerste tv-commercial Eurostar

FHV BBDO maakt allereerste tv-commercial Eurostar
  • Bureaus
  • 10 mrt 2015 @ 14:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesCommercialsReclame

Eurostar, de treindienst tussen Groot-Brittannië en het Europese vasteland, debuteert vandaag op de Nederlandse televisie met een allereerste tv-commercial. De campagne, gemaakt door FHV BBDO, is het antwoord op verdubbelde aantallen treinreizigers tussen Amsterdam en Londen.

De campagne, met een typische Engelse knipoog, steekt de draak met de ongemakken van vliegtuigreizen. De uitingen stellen de trein voor als een ontspannend alternatief voor vliegtuigreizen tussen Nederland en Londen. Op deze manier bereidt Eurostar de Nederlandse markt voor op de lancering van de nieuwe Eurostar-route Amsterdam-Londen.

De nieuwe campagne bestaat uit drie tv-spots van elk tien seconden, die treinreizen tussen Nederland en Londen voorstellen als een ontspannen en gemakkelijk alternatief voor het vliegtuig. FHV BBDO bedacht de campagne in opdracht van Eurostar. De televisiespots zullen te zien zijn op televisiezenders NPO1, 2 en 3, SBS6, Net5 en Veronica. Daarnaast ontplooit Eurostar ook een online campagne met banners en een 20 seconden durende versie van de spot, die wordt gelanceerd op YouTube.

Eurostar speelt met deze investering op de Nederlandse markt in op de verkoopcijfers die in stijgende lijn gaan sinds de lancering van het product ‘vanaf elk Nederlands Station’, in april van vorig jaar. Eurostar wil daarnaast ook de Nederlandse markt voorbereiden op de nieuwe hogesnelheidstreinroute tussen Amsterdam en Londen.

Het aantal Eurostar-reizigers tussen Nederland en Londen is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld. En met meer dan 3 miljoen vrijetijds- en zakenreizigers die elk jaar reizen tussen Amsterdam en Londen, is er een gigantische opportuniteit om de markt van hogesnelheidstreinreizen verder te ontplooien.

'De meeste reizigers die van Nederland naar Londen reizen, kiezen voor het vliegtuig omdat ze zich niet realiseren dat er een aangenamere manier is om er te geraken', zegt Lionel Benbassat, Head of Marketing and Brand bij Eurostar. 'Daarom hebben we in Nederland een televisie- en online campagne opgebouwd rond het idee "Relax. Take the train". Het is daarbij voor ons belangrijk om te blijven werken aan de merkbekendheid van Eurostar.'

Benbassat licht toe: 'We moeten de Nederlandse klanten ervan overtuigen dat de trein een serieus alternatief is voor vliegtuigreizen naar Londen. Om dit te bereiken is het belangrijk om communicatiecampagnes op te zetten die indruk maken, de unieke persoonlijkheid van Eurostar vatten en een zo breed mogelijk publiek bereiken. Televisie is het ideale medium om dat te doen.'

Als deel van deze campagne geeft Eurostar extra zitplaatsen vrij tegen het basistarief om de Nederlandse reizigers de mogelijkheid te bieden om Londen tijdens de lente te bezoeken voor de best mogelijke prijs. Het basistarief is € 59 voor een enkele reis.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken