MediaScience stapt in programmatic snelweg-reclame

MediaScience stapt in programmatic snelweg-reclame
  • Bureaus
  • 31 mrt 2015 @ 16:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineOutdoorOnline advertisingMediabureau

Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoor-campagne via programmatic buying. Hiermee is het marketingbureau wereldwijd het eerste bureau dat snelweg-reclame programmatic inkoopt. Samenwerkende partijen binnen deze campagne zijn radiobedrijf Sky Radio, exploitant in buitenreclame OOHA Media en technologiebedrijven My Adbooker en Platform 161.

Het outdoor scherm waarop digitaal wordt ingekocht, is gelegen aan de A2 bij Vianen. Wanneer er file staat, wordt een andere uiting getoond dan wanneer er geen file staat. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime data van Rijkswaterstaat. De snelheid van de voertuigen langs het scherm bepaalt welke uiting wordt getoond. Wereldwijd is dit het eerste snelweg scherm dat via big data in kan spelen op de omgeving waar het staat.

Jurjen van Vliet, OOHA Media: 'Middels het aanbieden van onze reclamevoorraad via programmatic buying kan een adverteerder veel gerichter adverteren per dag(deel) en inspelen op filemomenten. Tel daarbij op dat we realtime kunnen voorzien in het aantal passanten data, en je begrijpt dat de adverteerder optimaal zichtbaar kan zijn conform zijn communicatiedoelstellingen en waar nodig kan bijsturen. Geniaal in digitaal, lijkt me!'

Dennis Kuzee, Marketing Manager Sky Radio: 'We hebben eerder met onze live playlist-vertoning op digitale schermen laten zien dat we altijd op zoek zijn naar innovatie. Ik ben blij dat we met deze volgende stap als eerste radiostation de marketing nu zelfs op de verkeersdrukte kunnen aanpassen. Relevanter kunnen we haast niet zijn voor de potentiële Sky Radio luisteraar in de auto.'

Sebastian op het Veld, MyAdbooker: 'Via de technieken en data van online kunnen adverteerders een relevant publiek bereiken in de fysieke wereld. Online en offline worden via deze campagne letterlijk aan elkaar verbonden.'

Marco Kloots, Platform161: 'We zijn blij dat de programmatic trend voor Digital Out Of Home doorzet, en steeds meer adverteerders de voordelen van deze innovatie zien. Wij verwachten dat in 2015 een sterke groei zal plaatsvinden op dit gebied. De stap van Sky Radio is hierin weer een duidelijk signaal.'

René Zeedijk, Managing Partner MediaScience: 'Het belang van programmatic buying in online marketing neemt snel toe. De inzet van programmatic in outdoor campagnes zat er dan ook zeker aan te komen. We zijn heel trots dat wij het eerste bureau zijn dat start met een dergelijke campagne. Als specialist in programmatic buying volgen wij innovaties op de voet. We kijken uit naar de resultaten van de campagne, die we zeker gaan delen met onze relaties en de markt.'

www.mediascience.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken