Kingsday maakt Hartstichting-campagne 'Elke dag telt'
- Bureaus
- 30 mrt 2015 @ 13:59
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WetenschapCampagnesCommercialsStichting
- 30 mrt 2015 @ 13:59
- Redactie Bureaus
De Hartstichting lanceert vandaag een nieuwe corporate campagne: ‘Elke dag telt’. Hiermee wil de organisatie het onverwachte karakter van hart- en vaatziekten én de impact op de directe omgeving van het slachtoffer onder de aandacht brengen van iedereen in Nederland. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Kingsday.
De boodschap van de campagne is ‘Elke dag telt’. Elke dag worden mensen getroffen door een hartstilstand of hartinfarct, vaak zonder duidelijke waarschuwing vooraf. De gevolgen kunnen dodelijk zijn of het leven van het slachtoffer en dierbaren drastisch veranderen. Hart- en vaatziekten treffen dus niet alleen de patiënt, maar ook de directe omgeving, van omstander, familielid tot vriend. De Hartstichting weigert zich daar bij neer te leggen. Hart- en vaatziekten moeten eerder herkend worden, zodat tijdig ingrijpen mogelijk is. Voordat mensen onnodig overlijden of chronisch ziek worden.
Authentieke persoonlijke verhalen
De boodschap wordt verteld vanuit het perspectief van de nabestaanden van een (recent) overleden hart- en vaatpatiënt. Hiermee wordt de impact van de plotselinge dood op persoonlijke wijze in beeld gebracht. Secundair wordt de Hartweek onder de aandacht gebracht, deze is van 5 t/m 11 april. In de Hartweek wordt onder meer gecollecteerd voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten. De campagne start met een commercial van 90 seconden en bestaat verder uit kortere commercials, online, radio en pr.
David Verschoor, Hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers bij de Hartstichting: 'Nog steeds denken veel mensen dat hart- en vaatziekten alleen ouderen treffen. De realiteit is helaas anders. Vaak slaan hart- en vaatziekten onverwacht toe, ook bij jongere mensen. Dat raakt niet alleen het slachtoffer, maar de hele omgeving. Dat verhaal moet verteld worden, want het is belangrijk dat mensen zich dat realiseren. Dán kunnen we samen de strijd voeren tegen hart- en vaatziekten, nieuw onderzoek financieren en méér slachtoffers voorkomen.'
Ziekte eerder herkennen
De campagne is een eerste stap om het thema ‘Eerder herkennen van hart- en vaatziekten’ breed onder de aandacht te brengen. Dit thema is onderdeel van de onderzoeksagenda van de Hartstichting, die in 2014 samen met het publiek tot stand is gekomen. Patiënten en hun naasten, zorgprofessionals, wetenschappers, donateurs en vrijwilligers en andere betrokken Nederlanders mochten hun stem uitbrengen op onderzoeken naar hart- en vaatziekten die volgens hen prioriteit moeten krijgen. Met deze aanpak wil de Hartstichting wetenschappelijke doorbraken realiseren waar de samenleving behoefte aan heeft én die grote impact hebben op het leven van mensen met hart- en vaatproblemen en hun naasten.
De Hartstichting verwacht later dit jaar wetenschappers op te gaan roepen om voorstellen in te dienen voor wetenschappelijk onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten.
Sicco Beerda, creatief directeur Kingsday: 'We zijn er trots op dat we zo'n impactvolle film hebben gemaakt zonder het slachtoffer of de acute hartstilstand te laten zien. Een schitterende eerste film van regisseur Mea Dols de Jong die eerder een prijswinnende documentaire maakte, maar niet een commercial.'
Credits
Opdrachtgever: De Hartstichting
Verantwoordelijk bij klant: David Verschoor, Trudy Dekkers
Bureau: Kingsday
Productie: 100% Halal
Regie: Mea Dols de Jong
Media-inkoop: Ruud Wunderlich (Initiative)
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- authentiek
- Hartstichting
- bewustwording
- storytelling
- vaatziekten
- commercial
- hart
- Kingsday
- persoonlijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing