Kornuit viert oogstfeest met muzikale campagne
- Bureaus
- 31 mrt 2015 @ 12:24
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenMuziek
- 31 mrt 2015 @ 12:24
- Redactie Bureaus
Het is feest. Oogstfeest. Dat viert de jongste generatie Grolsch-brouwers in een nieuwe Kornuit-commercial, die draait om de oogst van de voor het jonge bier belangrijke Cascade-hop. Reclamebureau Alfred was wederom verantwoordelijk voor de campagne.
Met deze commercial wil de jongste generatie brouwers van Grolsch het verhaal vertellen achter de frisheid van Kornuit-pils. Cascade hop, het belangrijkste ingrediënt van Kornuit pils, zorgt voor het frisse, citrus-achtige aroma waar Kornuit pils om geliefd is. Met sfeervolle beelden van een oogstfeest geeft de tv-commercial de emotie en kernwaarden van Kornuit goed weer: een pils voor de energieke twintigplusser die graag op stap gaat met vrienden, nieuwe dingen wil ontdekken en tegelijkertijd kwaliteit en vakmanschap erg waardeert. De commercial zal vanaf vanavond op de Nederlandse tv-kanalen en online te zien zijn.
Blijf ontdekken!
Onder het motto ‘Behoud het goede, maar blijf ontdekken’ refereert Kornuit in de nieuwe tv-commercial naar het rijke verleden van het ambacht bier brouwen. Het traditionele oogstfeest staat daarbij centraal – met inbegrip van kampvuren en een oogstprinses. Tegelijkertijd ademt de commercial het festivalgevoel, met een grote rol voor vriendschap en feestelijkheid.
Hiermee wil de commercial de persoonlijkheid van Kornuit neerzetten: met vakmanschap gebrouwen door een jonge generatie, voor een jonge generatie, geïnspireerd op 400 jaar brouwerstraditie van Grolsch. Een van de hoofdrolspelers in de commercial is wederom Marc Janssen, brouwer en trainingspecialist bij Grolsch. Hij vertolkt de jongste generatie brouwers van Grolsch.
Een tv-commercial voor jong en eigentijds pils vraagt om bijpassende muziek: ‘Along The Way’ van de opkomende Nederlandse band Sunday Kids, Net als de jongste generatie brouwers van Grolsch laat deze Americana-band zich inspireren door het verleden. Via onder andere festivals gaan Kornuit en Sunday Kids een samenwerking aan.
Kornuitfestivals
Geheel in lijn met de traditionele oogstfeesten, geeft Kornuit tussen 13 en 30 juni elke dag twee kaarten weg voor diverse muziekfestivals via OntdekKornuit.nl. Bij aankoop van de actieverpakking maken bierdrinkers kans op kaarten voor een Kornuitfestival naar keuze.
De Kornuit-commercial is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Alfred. Maandagavond was hij voor het eerst op televisie te zien. Uiteraard wordt hij door Grolsch en Alfred ook actief verspreid op social media en via YouTube.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- festivals
- oogstfeest
- commercial
- Alfred
- campagne
- hop
- reclame
- feest
- hopoogst
- ontdek
- bier
- brouwers
- oogst
- Kornuit
- Kornuitfestivals
- tickets
- Grolsch
- muziek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing