Lewis PR koopt digital marketingbureau Piston

Lewis PR koopt digital marketingbureau Piston
  • Bureaus
  • 3 mrt 2015 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauStrategieZakelijkPRZoekmachine

Lewis PR heeft het Amerikaanse digital marketingbureau Piston overgenomen. Piston is gespecialiseerd in SEO, SEM en display advertising, mediaplanning en inkoop, analyse en creatieve design services. Na deze overname heeft het bureaunetwerk een wereldwijde omzet van meer dan 72 miljoen dollar. Piston zal opereren als onderdeel van de digitale marketingdivisie Lewis Pulse.

Met deze overname breidt Lewis zijn dienstenpakket verder uit met onder andere advertising en creatieve en analytische diensten. Piston krijgt toegang tot het wereldwijde netwerk van 28 kantoren van het netwerk. Het klantenbestand van het bureau uit San Diego bestaat uit bedrijven als Mophie, SkullCandy, Sunglass Hut en Yakult.

Piston is in 2008 opgericht door CEO Michael Chaney en John Hartman, President. Hartman zal Piston als divisie blijven leiden met Chaney in een niet-uitvoerende rol. Hartman gaat rapporteren aan Stephen Corsi, SVP van Lewis Pulse. Piston heeft momenteel 50 mensen in dienst.

Stephen Corsi: 'Onze klanten zijn op zoek naar geïntegreerde communicatiecampagnes. We zien een enorme stijging in de vraag naar betaalde campagnes als zoekmachinemarketing, online advertising en mobiele programma's. Piston pakt dit aan door sterke creatieve en strategische media-inkoop te combineren met gedetailleerde analytics. Piston werkt met vooraanstaande bedrijven en heeft de reputatie de gevestigde orde uit te dagen. Samen gaan we de industrie veel sneller opschudden.'

John Hartman, President van Piston: 'Zowel Lewis als Piston zijn sterk gericht op het genereren van awareness, leads en sales voor hun klanten, dus het is een goede match. Lewis is een van de weinige bureaus die een geïntegreerde aanpak kan bieden, van PR tot digital marketing en van reclame tot marketing consultancy-diensten.'

Chris Lewis, CEO van Lewis PR: 'Deze deal met Piston past in onze strategie om onze aanwezigheid in de VS uit te breiden en om onze digital service-propositie te verbreden. Waar de gevestigde orde in onze industrie de reclame- en PR-bureaus in hun eigen netwerk hebben zitten, waarin ze zelfs concurreren voor omzet, bieden wij een meer flexibele en geïntegreerde aanpak. We zijn blij dat we met deze overname een sterkere propositie voor onze klanten en meer carrièremogelijkheden voor ons personeel kunnen bieden.'

In 2014 had Piston een omzet van 8,4 miljoen dollar. Lewis heeft eerder Leads United, PageOne PR, DMG, Purestone en EBA overgenomen. De overeenkomst is de eerste van, naar verwachting, meerdere acquisities dit jaar.

Lewis PR is een wereldwijd communicatiebureau. Naast kennis op het gebied van traditionele media, is het bureau gespecialiseerd in social media, digital marketing en creatieve diensten. Het bureau werkt samen met organisaties om geïntegreerde communicatieprogramma’s op te zetten op (inter)nationale schaal.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken