Lodewijk Varossieau (SuperRebel.com) over Zzip-campagne

Lodewijk Varossieau (SuperRebel.com) over Zzip-campagne
  • Bureaus
  • 31 mrt 2015 @ 16:46
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewCampagnesAwards

Reclamebureau SuperRebel.com heeft een ADCN nominatie binnen voor hun Zzip-campagne. Zzip is een nieuw merk dat koortslip bestrijdt, geïntroduceerd in 20 landen. Met het kissable design wil SuperRebel herpes cool maken. We spreken CEO annex Creative Director Lodewijk Varossieau over SuperRebel.com en de Zzip-campagne.

Dag Lodewijk, zoals je zelf zegt: Er mag gekust worden! Gefeliciteerd met de ADCN nominatie voor de Zzip-campagne! Hoe is het met je?

Dank voor de felicitaties. Met mij gaat het erg goed. En met ons bureau ook. Onze tweede ADCN nominatie in 2 jaar is de bevestiging dat we op de goede weg zijn. We willen het meest creatieve bureau in Zuid-Nederland zijn en ook landelijk willen we bij de allerbeste bureaus horen. Dan moet je prijzen winnen en de beste mensen aantrekken. Dit jaar zijn we het enige bureau in Brabant met een ADCN nominatie. Daar zijn we echt heel erg trots op.

De introductiecampagne is klaar. SuperRebel heeft Zzip ontwikkeld, van de verpakking tot aan de commercial. Komt er nog een vervolgcampagne?

Zzip wordt gelanceerd in meer dan 20 landen. Op dit moment zijn we de tv-commercial aan het vertalen. Ieder land krijgt een versie in de eigen taal. Bovendien werken we aan een campagne voor de USA.

Aangezien Nederland haar creatieve product internationaal op de kaart wil zetten, zou een creatieve prijs dus niet ongunstig zijn. Het winnen van onze eerste lamp zou voor ons de bekroning zijn voor bijna 4 jaar bloed, zweet en tranen.

En? Gaat het lukken om herpes cool te maken?

Het is ons echt gelukt om herpes – koortslip - cool te maken, Het product is niet aan te slepen. Iedereen wil Zzip hebben. De verpakking is prachtig. Het is stoer als je het bij je hebt. Bovendien is het een erg goed product. Dat laatste is het allerbelangrijkst. Als alles klopt, dan zijn wij een perfecte partij om ergens snel een cool en succesvol merk van te maken.

Wie is SuperRebel.com, waar zitten jullie en wat doen jullie?

SuperRebel.com is een creative agency.  We zijn 100% onafhankelijk. Samen met Berry van Nes - CCO & Strategy Director - ben ik eigenaar. We zitten in Breda, maar werken voor klanten in de Benelux en de rest van de wereld. We werken voor ondernemers en ondernemende marketeers. Ondernemingen die geloven in sterke merken en die keuzes durven te maken. Juist nu kan je met creatieve ideeën het verschil maken. Wij bedenken producten, merken en campagnes die meetbaar sneller scoren. Omdat ze slimmer en creatiever zijn.

We werken momenteel met 14 man. Allemaal ervaren en zeer getalenteerd. Deze cel zal maximaal groeien tot 20 man. Daarna gaan we celdeling doen. We werken voor grote en kleine merken. Maar allemaal met de ambitie om groot of groter te worden. Een paar voorbeelden zijn Haribo, Karcher, Dremel, ING, Quick, House of Pertijs, Zzip, Kotug International, ERU, Princess, Bourgini en Bison.

Ook ons eigen business model is revolutionair. Regelmatig leveren we creatieve concepten in ruil voor een klein aandelenbelang. Maar we laten ons ook graag belonen op basis van performance.

Van waar de keuze voor de naam SuperRebel?

SuperRebel is niet alleen een naam, maar het is een statement. We willen niet shockeren, maar we zoeken wel graag de grens op. Qua strategie en creativiteit. Alles wat we maken, moet stoer zijn. Wie niet uitgesproken is, wordt nooit spraakmakend. Dat is ons credo. We willen werk maken waar over gesproken wordt. Geen grijze middelmaat. Love us or hate us.

We zijn supertrots op ons eigen merk. Intussen zijn we niet alleen een creatief bureau, maar is er ook SuperRebel Kidsgear en SuperRebel Brutal Cava. Mensen worden geïnspireerd door ons merk. Dat is waar we het voor doen.

Op jullie site staat: SuperRebel yourself. Wat bedoel je hier precies mee?

Iedereen is wel een beetje rebels. Wij helpen opdrachtgevers om scherpe keuzes te maken. Keuzes die gedurfd zijn, maar vooral keuzes die ervoor zorgen dat je snel een voorsprong krijgt op de concurrentie. Uiteindelijk zijn wij niet SuperRebel, maar de klant. We willen samen met onze opdrachtgevers het maximale uit ieder project halen. Minder investeren, een hoger rendement. Door optimaal gebruik van creativiteit.

Wat zijn de ambities van SuperRebel voor 2015?

Alles gaat om kansen creëren. Voor anderen en voor onszelf. We willen nog meer kansen creëren, meer goed werk maken, meer nominaties bij de ADCN, uitbreiden met talentvolle mensen. We willen van SuperRebel een ijzersterk merk maken. Dat lukt alleen als je een extreem goed product levert. Daarom zijn we continu bezig met het verbeteren van de structuur, onze eigen positionering en het creatieve werk. De lat ligt heel erg hoog, want we zijn heel erg ambitieus. Los daarvan willen we het leukste bureau zijn om voor en mee te werken. Daar werken we dus heel hard aan.

Wat is het laatste nieuws?

SuperRebel.com is niet te koop! En vanaf juli ligt SuperRebel Kidsgear in de schappen!

www.superrebel.com

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken